Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2017. május 28., vasárnap

Várólista - 2017. május

Soha nem gondoltam volna, hogy ezt fogom mondani, de ez a májusi hónap igencsak visszafogottra sikerült - már ami az engem érdeklő megjelenéseket illeti. Hiába néztem a szét a kedvenc kiadóim honlapjain, bizony alig találtam olyan történetre, amelyre felcsillant volna a szemem. Persze lehetne ideológiát gyártani, hogy miért is van ez, de szerintem erre semmi szükség, mert mindenki sejti úgy nagyjából, hogy mi lehet a probléma. A könyvfesztiválos és a könyvhetes hónapra mindenki igyekezett belehúzni, a köztes májusra pedig alig maradt valami, ami említésre méltó.

A poszt tartalmának szempontjából ezt a hónapot bizony a Delta Vision Kiadó mentette meg, aki az év eleji lemaradását behozva, májusra is időzített néhány megjelenést - bár a dömping az ő esetükben is inkább a Könyvhétre várható.

Peter F. Hamilton azon szerzők közé tartozik nálam, akinek minden egyes magyarul megjelent könyve ott sorakozik a polcomon, de még egy sort sem olvastam tőle. Tudom, furán működök, de a szerző írásai akkor is a mindenképpen kell kategóriába tartoznak nálam. És ha eddig nem olvastam egy sort sem tőle, akkor most itt lesz az alkalom, ugyanis az Eltékozolt ifjúság című regény a Nemzetközösség Univerzum része, ugyanakkor előzménykötet is, tehát pont megfelelő lesz - négyszáz oldalas terjedelmével - a vaskosabb folytatások előtt. És legalább az íróval stílusával is megismerkedem.

Akit viszont nem már régóta nem kell bemutatni és remegve várom minden újabb regényének magyar nyelvű megjelenését, az Brandon Sanderson. A kiadó ígérete szerint ez az év megjelenések szempontjából dúskálni fog Sanderson kötetben és már meg is érkezett az első. A bejelentések szerint a Leszámolók sorozat befejező kötete érkezik a hónap utolsó napján, ami a Vész címet viseli. Van egy kis lemaradásom a részek olvasását illetően, mert még csak a bevezető köteten vagyok túl, de így sokkal nagyobb kedvvel nyúlok a folytatás után. És persze nagyon várom az író többi kötetét is.

Ez így nem is poszt, csak posztocska lett, de sebaj, mert előttünk a június és már most tudom, hogy a rovat következő bejegyzésében bőséggel lesz miről írnom.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons