Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2018. november 1., csütörtök

Várólista - 2018. október

Nem állítom, hogy októberben jobban haladtam az olvasással, mint azt megelőzően, viszont az engem érdeklők közül lényegesen több kiadvány jelent meg, mint a nyári hónapokban - vagyis a végeredmény: megint növekedni fog az olvasásra váró könyveim száma, a polcomon olvasatlanul sorakozó kötetek mennyisége. Gondolom - vagy inkább csak remélem -, hogy ezzel nem vagyok egyedül. Ezzel nyugtatom magam. Meg azzal, hogy majd egyszer lesz időm elolvasni azt a rendeget mindent, amit már felhalmoztam - mondjuk békés nyugdíjas éveimben. 
De ábrándok helyett nézzük inkább, hogy mi az ebben a hónapban, aminek megvásárlását a pénztárcám meg fogja érezni.

Fantasy, sci-fi és horror kategóriában van néhány kötet, amire szemet vetettem és némelyikre már a hálómat is kivetettem, polcra tettem.
  • Az Agave Könyvek elhozta a magyar olvasóknak a világhíres Drakula történet előzményét. A regényt Bram Stoker jegyzetei alapján Dacre Stoker és J. D. Barker írta meg és Dracul címmel jelent meg. Vámpírmániásoknak  - vagyis nekem is - kötelező vétel és olvasmány. A beszerzés már meg is történt.
  • A kiadó másik megjelenése Ed McDonald Éjszárny című regénye, amely A holló jele trilógia bevezető kötete. A borító fantasztikus. A regény ugyan a szerző bemutatkozó műve, de állítólag nagyon jó és az eddigi vélemények alapján sokaknak tetszik. Azonban gondban vagyok, ugyanis néhány hónappal ezelőtt megfogadtam, hogy a kiadótól csak akkor veszek sorozatot, ha már befejezték azt. Eddig nem ezt a nézetet vallottam, de mostanában túl sok a negatív tapasztalatom és egyre kevesebb a polcomon a hely.
  • A Delta Vision lassan ugyan, de azért folytatja a sorozatait és ha csúszással is - néha ez éveket jelent -, de kiadja azokat a regényeket, amelyeket megígért. Sokat, nagyon sokat kellett várni Fitz kalandjainak folytatására, de végre megjelent Robin Hobb Bolond kötelesség című regénye - két kötetben -, amely A borostyánférfi-ciklus első része. Kötelező vétel és olvasmány.
  • A Fumax Kiadó is folytatja az általuk bejáratott szerzők műveinek megjelentetését. Brian McClellan az egyik közülük. A Lőpormágus-trilógia után - jaj, azt is olvasni kellene már! - itt van A vér és lőpor istenei sorozat első kötete, A birodalom bűnei.
  • Ugyan majdnem egy évvel a borító leleplezése és a beígért megjelenés után - némi olvasói ráhatásra -, de végül csak eljutott és ki is került a nyomdából Jack Campbell Merész című regénye, amely Az elveszett flotta sorozat harmadik része. A kötet természetesen a Gabo Kiadó gondozásában, az SFF kiadói sorozat részeként jelent meg.
Krimi és thriller kategóriában is akad néhány kedvemre való a hónapban. Meg hozzádobtam a felsoroláshoz egy kakukktojást is, aminek alapból nem itt lenne a helye, de ne árválkodjon magában.
  • A General Press kiadó ismételten el kezdte megjelentetni Thomas Harris világhírű és igencsak alapnak számító Hannibal sorozatának köteteit. Aminek azért örülök nagyon, mert szinte már sehol sem lehet kapni - legalábbis reális áron - a korábbiakban megjelent köteteket. Ebben a hónapban A vörös sárkány került a boltokba - igencsak tetszetős borítóval. A kiadó ígérete szerint hamarosan érkeznek a következő kötetek is.
  • Tess Gerritsen Rizzoli & Isles sorozata is azok közé tartozik, amelynek magyar megjelenése eléggé zavaros. Először a 5. részt jelentette meg a Palatinusnál (2008.), majd az Ulpius-ház gondozásában jöttek az 1-3. részek (2009-2011). Most pedig - Múmia címmel - a sorozat 7. része látott magyarul napvilágot a Lettero Kiadó gondozásában. Tény, hogy a bűnügyek és a nyomozások egymástól függetlenül is olvashatók, megállják a helyüket, de a magánéleti szál miatt csak kellene majd az a 4. és 6. kötet - előbb vagy utóbb.
  • Ezek után kifejezetten örülök annak, hogy a Fumax Kiadó részéről ilyen összevisszaságra nem kell számítani. Gregg Hurwitz Kíméletlen című regényének megjelenésével egy újabb trilógia, az Orphan X került lezárásra. Az előzményeket kedveltem, a befejező kalandot pedig már be is szereztem.
  • A felsorolás kakukktojása Thomas Pierce Holtvágány című regénye, amely nem krimi és nem thriller, de a halállal és a holtakkal foglalkozik, ezért érdekel. Némiképp levon a lelkesedésemből, hogy a magyar kiadás a Metropolis Media gondozásában jelent meg, mert az általuk gondozott könyvekkel - azok magyarításával és szerkesztésével - nem mindig vagyok elégedett. 
A képregények az idén kiemelkedő mennyiségben jelennek meg - vagy csak én látom így, mert eddig nem igazán vettem ebbe a műfajba tartozó kiadványokat. A minőséget viszont nem illetheti kifogás.
  • A Fumax Kiadó hozta el a Jessica Jones: Alias című képregényt, amelynek története szintén a Marvel Univerzum részét képezi. Kifejezetten felnőttek szóló kiadvány. Azt is érdemes tudni, hogy ez a képregény képezte a filmsorozat alapját. 
  • A Marvel nagy gyűjtemény részeként ebben a hónapban a Deadpool - Wade Wilson háborúja és az Újvilág: Pókember - Erő és felelősség kötetek kerültek a boltokba. 

Választék tehát ebben a hónapban is van bőven, az évből hátralévő időszak pedig még további meglepetéseket és fincsiségeket ígér.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons