Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2019. április 6., szombat

Várólista - 2019. március

Ugyan már benne járunk az áprilisban és lassan érkezik a Könyvfesztivál is a maga temérdek újdonságával, én szokás szerint lemaradásban vagyok és még csak most szedtem össze, hogy a márciusi megjelenésekből melyek is keltették fel a figyelmemet. Az időbeli csúszás ellenére is fontosnak érzem ezt a posztot, mert egyrészt egyfajta emlékeztető a számomra, másrészt pedig - remélhetőleg - a megjelenéseket kevésbé követő olvasóimnak is szolgálhatok információval.

A könyvek esetében két részre tagolom a listát: kötelező beszerzés és egyelőre csak figyelem a regényt. A képregények szekcióban csak azokat sorolom fel, amelyek biztosan vásárlásra kerülnek - ebben a témában nem mozgok annyira otthonosan, mint a könyvek világában.

A listát elnézve vagy a megjelenések száma csökkent - ami elég valószínűtlen - vagy én lettem finnyásabb a beszerzéseket tekintve. Az előbbi elég valószínűtlen, az utóbbi pedig nagyon is hihető - sok száz itthoni olvasatlan kötettel és egyre kevesebb olvasással töltött idővel már a könyvvásárlás sem adja ugyanazt az élményt.

Márciusban beszerzések szempontjából a krimi és a thriller műfaja nyert nálam. Mindenképpen kötelező beszerzésnek számítanak a General Press Kiadó gondozásában újra a boltokba került Hannibal sorozat kötetei. A Robert Harris immár klasszikusnak számító sorozatának második kötete A bárányok hallgatnak című thriller ugyanúgy mutatós borítót kapott, mint az előzménye. Egy igazi klasszikus, amelynek a polcomon a helye . Igen, jól gondoljátok, eddig még nem olvastam és nem is vettem meg a korábbi kiadásokat. A Vörös sárkánynak egy másik kiadását már olvastam. És az is tuti, hogy a történet is szuper lesz - már számtalanszor bizonyított.

Jane Harper az Aszály című regényével egy lassú cselekményű, de hangulatában kifejezetten erős regényt rakott össze. A GABO Kiadó most elhozta az Aaron Falk sorozat második kötetét, amelynek címe A természet ereje. A történet más, a nyomozó ugyanaz - tesztelni fogom, hogy mennyire tartotta a korábbi színvonalat a szerző.

A könyvespolcaim összeroskadásának elkerülése érdekében több könyvet csak figyelek és majd akkor döntök a beszerzéssel, ha tényleg szuper jó történetet ígérnek az értékelések - bár a körültekintés ebben az esetben is nagyon fontos.
A listám tagjai a következők:
  • Az Agave Könyvek gondozásában jelent meg Ed McDonald A holló jele trilógiájának második kötete, amelynek címe Hollóvér. A borító továbbra is nagyon mutatós.
  • A Lettero Kiadó kiadásában megjelent thrillerek közül olvastam már nagyon jó és általam kevésbé kedvelt történetet is. Alafair Burke Egy feleség dolga című regényének fülszövege felkeltette az érdeklődésem. Továbbra is érdeklődve figyelem az értékeléseket, amiből eddig elenyésző mennyiségű áll rendelkezésre.
  • Valamivel olvasottabbnak tűnik a Kiadó másik megjelenése, Liz Lawler Ne ébredj fel! című regénye. Némileg több vélemény áll rendelkezésre a döntéshez, de még várom a továbbiakat.
A képregények egyre bővülő kínálatából a következő megjelenésekre tartok mindenképpen igényt:
  • A Fumax Kiadó magas színvonalú kiadványokkal látja el az olvasóit és ez alól nem jelent kivételt a Brian Michael Bendis Jessica Jones: Alias 2. című kötete sem. Ez a történet képezi az azonos című filmsorozat alapját - azt kedveltem, remélhetőleg ezt is kedvelni fogom. És ezzel azt is elárultam, hogy még az első részt sem olvastam el. Ugye látjátok, hogy mennyire elszégyelltem most magam. 
  • A Marvel Nagy Gyűjteményből márciusban a Pókember: Kék és az Új X-Men: Birodalom című kiadványok jelentek meg - a gyűjtemény 32. és 33. kötetei. Beszerzésben "még csak" a gyűjtemény 27. köteténél tartok - az olvasási százalékot inkább nem is említem -, szóval van még mit behoznom, vásárolnom.


Ennyi lenne a márciusi visszatekintő, az április a könyvünnepnek köszönhetően más most színesebbnek és izgalmasabbnak ígérkezik. Majd jelentkezem a megjelenések saját válogatásával.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons