Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2018. január 11., csütörtök

Várólista - 2017. december

Megkésve, nagyon megkésve, de azért mindenképpen pótolni a szeretném a rendkívüli körülmények miatt december végén kimaradt várólista posztot. Nem pont azért, mert aktuális, hanem azért, mert nem akarom megszakítani a rovat folytonosságát. Meg azért, mert ilyen vagyok: egy csöppet maximalista.
Véleményem szerint a november sokkal zsúfoltabb volt, és ugyan igaz, hogy a boltokban ilyenkor legnagyobb a nyüzsi, de ugye oda el is kell jutnia a könyveknek, szóval szerencsésebb a novemberi piacradobás. A december nyugalmasabb az új megjelenések szempontjából, bár tény, hogy azért ebben a hónapban is akadnak igazi csemegét, régóta várt kötetek, amelyekről érdemes beszélni. Ezért is gondoltam azt, hogy mindenképpen pótolom ezt az elmaradt bejegyzést.

Gyakorlatilag a karácsonyfa alá érkezett meg - még a szemfüles előrendelők esetében is - a Fumax Kiadó gondozásában az évben legutolsóként megjelent kötet, Anthony Ryan A láng légiója című regénye, amely a Draconis Memoria sorozat második kötete. Előrendeltem, megcsodáltam, polcra tettem - igen, még az első részt sem sikerült elolvasnom.
A Delta Vision kiadó nehéz évet tudhat maga mögött és az év vége sem pont úgy alakult, ahogy szerették volna. Néhány kötet azonban csak összejött az évet záró hónapra. Az egyik ilyen kiadvány David Gemmell Vérkő című regénye, amely a John Shannow sorozat harmadik kötete. Ebben az esetben is el vagyok még maradva az olvasással, de ahogy a korábbi köteteknek, úgy ennek is nagyon tetszik a borítója. Állítólag a történet is jó.
Clark Asthon Smith Sarki regék című műve a Mesterművek Klasszikusok kiadói sorozat részeként jelent meg és azon kötetek egyike, amelyre sokáig és még annál is tovább vártak az olvasók - köztük jó magam is. Ugyan a kötet nem decemberi megjelenés, de a sok időpontmódosítás miatt valahogy elkerülte a figyelmem a boltokba kerülése - és valószínűleg nem csak nekem -, ezért most pótolom a hiányosságot. Egyébként érdekel a kötet, a szerző másik megjelent válogatás kiadványával is elégedett voltam.
A Metropolis Media kiadványai között sokkal jobban válogatok, mint más kiadók megjelenései között - sok mindent nem érzek a magaménak a kiadó kínálatából. Jodi Taylor Egyik átkozott dolog a másik után című regénye, amely a St. Mary krónikák sorozat kezdő kötete azonban felkeltette az érdeklődésem. A fülszöveg ugyan érdekesen hangzik, de kivárok, elolasom a véleményeket és majd ezt követően döntök a vásárlásról. de addig is figyelek.

Következzenek a romantikus és a paranormális szekció megjelenései, amelyek között jó néhány olyan kötet található, amelyek megjelenését már nagyon vártam. Mondhatnám úgy is, hogy ez a Könyvmolyképző Kiadó megjelenési blokkja.
Colleen Hoover regényeit azért, mert végre nem tinikről ír a szerző, hanem felnőttek állnak a történetei középpontjában és ez most pont nagyon fekszik nekem. A Confess - Vallomás című regényét már olvastam, lesz is róla poszt, az It ends with Us - Velünk véget ér című regényével való ismerkedésem még várat magára - gyűjtöm az erőt, mert nem éppen könnyed limonádék ezek a sztorik.
A Marked Men sorozatot annak idején az Ulpius-ház indította útjára. Ugye emlékeztek még Rule-ra? Nos, én igen, nagyon is jól és pont ezért vártam a sorozat következő, második kötetét, Jet történetét. Jay Crownover most sem okozott nagy csalódást - ugyan a szereplői nem olyan életteliek, mint Rule és Shaw, de attól még jól esett olvasni a küzdelmeiket és az egymásra találásukat.
Mia Sheridan A szerelem csillagjegyében sorozata nem tartozik azon kötetek közé, amelyeket olvastam volna, de az Archer's Voice - Archer hangja, amely egyébként a negyedik rész, mégis felkeltette az érdeklődésem. Többen azt írták, hogy a történetek különállóak és külön is élvezhetőek, ezért úgy döntöttem, hogy bevállalom. Jelentem túl is vagyok rajta és bizony nem estem hasra a produkciótól. 
Az előzőekben felsoroltaknál sokkal, de sokkal jobban vártam Jeaniene Frost Első lobbanás című regényét, amely nem pont az, aminek a megjelenésére számítottam - igazából az utolsó előtti Cat & Bones kötetnek jobban örültem volna -, de azt veszem meg, amit éppen kiadnak. Mindenképpen értékelni kell, hogy végre megjelent egy újabb Frost regény magyarul. A friss kötet egyébként Az éjszaka hercege spin off sorozat bevezető kötete, egy olyan főszereplővel a középpontban, akit a már említett Cat & Bones kötetekből jól ismernek - és nem kevésbé kedvelnek - az olvasói. Nagyon remélem, hogy kelendő lesz a regény és folytatódik a sorozat, valamint befejeződik végre a másik, amelyik jelenleg félbe maradt.

A végére maradt a vegyes szekció: itt olyan könyvek is szerepelnek, amelyek korábban valahogy elkerülték a figyelmem az év végi hajrában, de aztán a megfelelő időben szembe jöttek velem - és milyen jól tették.
A Bárányok hallgatnak abszolválása eddig ugyan még kimaradt az életemből - szánom-bánom bűnömet -, de attól még vevő vagyok a hasonló stílusú regényekre. Ahogy az egyik barátnőm fogalmazott: mostanában rá vagyok kattanva a sorozatgyilkosokra - azt már csak óvatosan teszem hozzá, hogy meg a némi pszichológiai rendellenességet mutató figurákra. Sharon Bolton Egyikünk hazudik című regényét egyértelműen a már említett kultikus mű rajongóinak ajánlja a borító. A fülszöveg érdekesen hangzik, kedvelem az ilyen pszichológiai játszadozást, ezért gondoltam teszek vele egy próbát - már úton is van felém a kötet, amelyet a Lettero Kiadó - most tudtam meg, hogy ez Stahl Judit kiadója és korábban Kulinária néven futott - jelentetett meg magyar nyelven. Róluk még nem sokat hallottam, de ha elnyerik a bizalmam, akkor figyelem majd a kiadványaikat.
A Cartaphilus Kiadó sem azok közé tartozik, akiktől tömegesen veszem a könyveket, de David Mitchell Szellemírók című regényének fülszövege szinte megszólított, és mivel annyira a magaménak éreztem a sztorit, megint csak úgy gondoltam, hogy teszek vele egy próbát. Az előbbiekben említett kötettel együtt fog majd megérkezni. 
Mivel magam is bontogattam a szárnyaimat - amelyet aztán az idő hiánya és a fáradtság kötött gúzsba -, ezért számomra kihagyhatatlan Varga Bea A siker tintája - Kalandos lépések az írói karrier útján című regénye. Bea - On Sai írói álnéven megjelent - műveit egyébként is nagyon kedvelem és ámulattal figyelem azt a rengeteg energiát, amivel rendelkezik, azt a könnyedséget és humort, ami a történeteit jellemzi - pedig azoknak komoly mondanivalója van. Mivel már évek óta igazgatja az Aranymosás pályázatot és olvassa, elemzi, szortírozza, pátyolgatja a beérkezett pályaműveket, ezért érdekel, hogy mit szűrt le mindebből, milyen tanácsokat tud adni egy kezdőnek. Már letettem arról, hogy megírom a regényem, de attól még szívesen olvasom a tanácsait, a javaslatait, mert érdekel a véleménye. Aztán meg még nem tudni, hogy mit hoz a jövő... A könyv természetesen a Könyvmolyképző Kiadónál látott napvilágot.

Ennyi lett volna az utólagosan összerakott decemberi várólista. Ha minden igaz, akkor még ebben a hónapban jelentkezek a rovat egy újabb posztjával, a januári megjelenésekkel.


2 megjegyzés:

Niki írta...

Én olvastam az Egyik átkozott dolog a másik utánt és nekem bejött. Kíváncsian várom a folytatást, bár a sorozattal jó nagy fába vágta a fejszéjét a kiadó. :)

Shanara írta...

Niki: Lehet, hogy meg kellene várni még pár részt? Valahogy egyre kevésbé kedvelem a már az elején félbehagyott sorozatokat a polcomon. Dühítő és csak a helyet foglalják. Na, majd idővel kiderül, hogy a könyv és én kellünk-e egymásnak. Az ajánlást köszönöm! :)

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons