Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. január 26., csütörtök

David Angsten - Fúriák éjszakája

Életre kelt görög mitológia

Legutóbbi könyvtári kóborlásom során valami könnyed, de mégis érdekes írást kerestem, ami nem vesz el túl sok időt az otthon olvasásra váró könyveimtől, de mégsem jövök el üres kézzel a könyvtárból. Kompromisszumos megoldásként ez a kötet lett a végeredmény.
A fülszöveg megragadta a képzeletemet és a kíváncsiságomat. A görög mitológiai alapokra építkező történetek mindig is a kedvenceim voltak. Az író ismeretlen volt számomra, de reméltem, hogy olyan nagyon csak nem tudja elrontani a cselekményt. Elvégre az alapok már őskövületnek számítanak, a lehetőségek határtalanok.
Íme a fülszöveg: Jack Duran, a Sötét arany hőse ismét megszállott bátyja nyomába ered, aki az ókori görög misztériumokról írja disszertációját. Ahhoz, hogy kideríthesse az eleusziszi szertartások titkát, Dan a barátnője, Phoebe és az öccse kíséretében régi helyszíneken nyomoz. A delphoi jóshelyen egy ősi bódítószer hatására papnővé lényegülő Phoebe transzba esik és szörnyű szavakat közvetít. Jóslatát követve a két testvér szebbnél szebb görög lányok társaságában tölt egy éjszakát, ám másnap reggel Jack rémülten döbben rá, hogy ami izgalmas kalandnak ígérkezett, véres, életveszélyes hajszává válik. A rég halott mítoszok új, gyilkos formában elevenednek meg Ogügia szigetén, Jack pedig – miközben börtönbe került bátyját próbálja kiszabadítani – életét kockára téve igyekszik kideríteni, hogy a „fúriák éjszakájá”-nak hova nyúlhatnak a gyökerei.
Már a fülszöveg olvasásakor is szembetűnik, hogy ez egy "sorozat", aminek ez a kötet nem az első, hanem a második része. Az első rész a Sötét arany címet viseli, amit a könyvtárban nem találtam meg, de bíztam benne, hogy önállóan is élvezhető történetet kapok majd. Ez így is lett. A cselekmény követése szempontjából egyáltalán nem jelentett problémát, hogy nem olvastam a testvérpár előző kalandját. Ahol szükséges ott a könyv visszautal az előző kalandra, de meg is magyarázza a múltbeli történéseket, így nem jelentkezett hiányérzetem ebből a szempontból.
A szereplőkkel és a motivációkkal annyira nem tudtam azonosulni. Remélhetőleg az első kötetben jobban sikerült a karakterábrázolás és ide ezért már kevesebb jutott.
A fúriák a régi görögök hitében
a bosszú istennői, jobban mondva a
lelkiismeret furdalás megszemélyesítői
A mitológiai alapok és magyarázatok véleményem szerint elegendőek és érthetőek. A görög mitológiában jártas olvasónak csak ismétlést jelent majd, a járatlanabbakkal pedig elegendő információt közöl a könyv, hogy a történetben ne érezzenek fennakadást. Számomra inkább az volt a probléma, hogy nagyobb rejtélyre és misztikumra számítottam, mint amit kézhez kaptam. A mitológiai alapokat bonyolultabbnak és összetettebbnek találtam, mint a mítosz mögé rejtőző jelenkori eseményeket és karaktereket. Többször kitaláltam előre a következő lépést, az álarc mögött rejtőzködő személyt vagy az éppen aktuális motivációt. Úgy érzem, hogy inkább átlátszó és kapkodó volt a cselekmény, mint titokzatos.
Az orgiák, illetve a véres, életveszélyes hajszák nem hiányoznak a könyvből. Végül is így utólag belegondolva a fülszöveg sem ígért semmi többet. Most úgy érzem, hogy a misztikumot csak én képzeltem hozzá és ezzel támasztottam nagyobb elvárásokat a művel kapcsolatban. Nem javaslom, hogy más is beleessen ebbe a hibába.
Ez a könyv nem ad többet, mint amit a fülszövege ígér: a mitológia álarca mögé bújó, jelenkori emberi gonoszságot, az elérhető őrület egy újabb fokát és kifejezési lehetőségét, vad orgiákat, véres gyilkosságokat, eszeveszett menekülést.
A végén viszont volt egy döntés, ami nagyon tetszett. Phoebe nem egy átlagos csaj!


Pontszám: 6
Kiadó: I.P.C. Könyvek
Kiadás éve: 2010.
Terjedelem: 364 oldal
Eredeti cím: Night of the Furies
Előzmény: Sötét arany (a történet szempontjából az olvasása nem létszükséglet)
Folytatás: nem találtam információt a folytatásról
Forrás: könyvtár

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons