Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. január 10., kedd

Jim Butcher – Pusztító vihar

Varázsló pácban, avagy Harry Dresden megérkezett Magyarországra

Pár évvel ezelőtt a TV-ben láttam a Dresden akták sorozatot, amelyet még esetlensége ellenére is imádtam. Nagyon sajnáltam, hogy nem készítettek belőle több részt, több évadot.
Már akkor is kíváncsi voltam a sorozat alapjául szolgáló kötetre, könyvsorozatra, de csak reménykedni tudtam benne, hogy egyszer majd kis hazánkban is kiadják ezt a sorozatot.
Amikor 2011. karácsonya előtt megláttam, hogy megjelent a könyv, majdnem kiugrottam a bőrömből. Azon nyomban eldöntöttem, hogy ez a könyv nekem kell. Az első problémába ott ütköztem, hogy nem igazán lehetett sok helyen hozzájutni. Vidéki lévén inkább rendelem a könyveket, mint könyvesboltban vásárolok, de ez a kiadvány nem volt kapható a kedvenc online árusomnál. Sebaj, nekifeküdtem a netnek és kiderítettem, hogy melyik könyvesboltban kapható a lakóhelyem közelében. Az, hogy képes voltam ennek a könyvnek a megvásárlásáért a boltba elmenni, számomra elmond mindent, hogy mennyire olvasni akartam. Nagyon örültem és nagyon megkönnyebbültem, amikor végül a kezemben a tarthattam és büszke tulajdonosának tudhattam magam. Ennyit az előtörténetről és most nézzük, hogy miről szól a könyv, illetve magát az olvasási élményt.
Harry Dresden varázsló, méghozzá olyan varázsló, aki a telefonkönyvben hirdeti magát. A mágiát felügyelő Fehér Tanács ezt persze nem nézi jó néven, de nem ezért van Harry igazán veszélyben. Egy múltban elkövetett tette miatt feje felett lóg a Végzet, ami azt jelenti, ha még egy hibát elkövet, akkor neki vége. Felvigyázója is van, akit Morgannak hívnak és aki figyeli Dresden minden lépését, minden varázslatát.
A chicagói rendőrség egy csoportja a különleges bűnesetekkel foglalkozik. Vezetőjük Murphy hadnagy, aki a szükséges esetekben igénybe is veszi Harry segítségét. A könyv elején egy ilyen történetben találjuk magunkat. A helyi maffia egyik emberét és egy nőismerősét félreérthetetlen helyzetben találják. Ez nem is lenne különleges, de mindkét ember szíve kirobbant a mellkasából. Az elkövető csak olyan lehetett, aki mágiát használt. Hirtelen felgyorsulnak Harry körül az események. A rendőrség felbéreli, hogy találja meg a gyilkost, a helyi maffiavezér felbéreli, hogy ne csináljon semmit, egy asszony felbéreli, hogy találja meg a férjét. Nem gyanús ez a túl sok megbízás? Dehogynem. Harry-nek nincs szerencséje, a nyomozás során felbukkanó nyomok arrafelé mutatnak, hogy neki is köze lehet a gyilkosságokhoz. Miközben kétségbeesetten próbálja bebizonyítani, hogy ez nem így van, egyre jobban belebonyolódik az eseményekbe, amelyek hatására kő kövön nem marad ott, ahol Harry felbukkan.
Harry Dresden a filmsorozatban
A könyv már az első oldalakon megfogott közvetlen stílusú elbeszélő módjával. Végig Harry szemével követjük az eseményeket, olvassuk morfondírozó gondolatait, küzdelmeit. Harry Dresden nagyon szimpatikus szereplő. Személyében nem a szuperhőst, hanem a mindennapi megélhetéséért küzdő, hibát hibára halmozó varázslót ismerhetjük meg. Stílusa, morgolódása, csetlése-botlása többször mosolygásra, kacagásra késztetett. Közben pedig a titkok felderítése és az akciók magukba szippantottak. Kedvenc részeim Harry és a technika kapcsolatát bemutató leírások és az Ádám-kosztümben parádézó Dresden harca a varangydémonnal. :-))
Találkozunk a könyvben vámpírral, tündérrel, varangydémonnal, skorpió gólemmel, árnyékemberrel, fehér és fekete mágiával, kétségbeesett küzdelemmel és tiszta hittel. Egyszóval mindennel, ami miatt én jónak tartok egy könyvet. Harry és Murphy személyisége, az akciók és a varázslatok sokfélesége csak tovább színesíti a történetet. Úgy gondolom, hogy a könyv megfelelő elegye a fantasynak és a nyomozásnak, a humornak és az akciónak.
Nagyon jó volt olvasni! Tetszett. Nagyon szerettem. Csak azt sajnálom, hogy nem volt arra lehetőségem, hogy folyamatosan, egy ültő helyemben kiolvassam a könyvet, mert mindig közbejött valami.
A könyvet nagyon kellemes kézbe venni. A borítója nagyon tetszett, visszaadja azt a hangulatot, amit olvasás közben érzünk. A könyv fordítója Hoppán Eszter, aki most is tökéletes munkát végzett. A korrektúrát is megfelelőnek találtam. Ha volt is benne pár szöveghiba, akkor az egyáltalán nem volt zavaró számomra. A könyv kötése is minőségi, a kötet nem indokolatlanul vastag (sőt inkább meglepődtem, hogy vékony) a gerince nem törik, a lapok stabilak, tapintásuk kellemes, a betűméret és a sortávolság miatt a szöveg olvasása kényelmes. Gratulálok a kiadónak a magyar kiadáshoz!
Mit is mondhatnék még? Számomra a könyv mind a történet, mind a kiadás szempontjából tökéletes. Elfogult vagyok? Lehet, de ez nem zavar. Nagyon örültem a könyv megjelenésének és a túlzott várakozás sem csökkentett az olvasási élményen. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a misztikumot, az akciót és a fanyar humort, akinek nem létfontosságú, hogy szerelmi szál legyen a történetben. Nagyon várom a következő részt, aminek előkészületi munkái a kiadó tájékoztatása szerint már meg is kezdődtek.
Még egy megjegyzés: a könyvnek és a kiadónak gyönyörű honlapja van. Itt lehet megnézni, hogy mennyire: http://wizard-books.hu/hu/

Pontszám: 8
Kiadó: Wizard-Books
Sorozat: Dresden akták
Sorozatrész: 1
Kiadás éve: 2011.
Folytatás: Bolond hold (előkészületben)
Forrás: magánkönytár, ajándék (később recenziós példány)

2 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Nagyon lelkes beszámolót írtál a könyvről, ami jó hír. Nem is tudtam, hogy ez az a sorozat.:)))

Shanara írta...

Szilvamag:Örülök neki, hogy tudtam újdonsággal is szolgálni a könyvvel kapcsolatban. Igen, ez az a sorozat. Ezek szerint Te is nézted a sorozatot. Ami számomra fontos volt, hogy a könyv(ek)ből készült a film és nem fordítva. Ennek a 300 oldalnak a cselekményét 45 percbe belesűríteni nem igazán sikerült. A könyv sokkal jobb (már megint). :-)) Ha a filmek tetszettek, akkor a könyv is biztosan fog.

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons