Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. szeptember 20., péntek

Monica Murphy: One Week Girlfriend - Heti csaj (Drew & Fable 1.)

Egy ártatlan kérdéssel indult, amit egy beszélgetés során a barátnőm felé intéztem: "Akciós e-könyv vásár van és érdekelne ez a könyv, Te már olvastad, szerinted érdemes megvenni?" Majd jött a válasz: "Ismerlek már annyira, hogy ha tetszik, akkor úgy is megveszed nyomtatott formában, inkább kölcsönadom, aztán a továbbiakat majd meglátod." Szóval így került hozzám ez a nem éppen vaskos regény (illetve még egy, de arról majd később), amelyet sokan dicsértek már, de valahogy mégis szkeptikusan álltam az olvasásához. Amint viszont a birtokomba került, már nem tudtam ellenállni a kötet vonzásának, gondoltam beleolvasok, aztán... aztán nagyon gyorsan sikerült is a végére érnem. :)

Drew Callahan egyetemista, tehetséges sportoló, szívdöglesztő pasi és nem mellékesen jómódú családból származik. Első ránézésre mindene meg van, amit csak az ember kívánhat ennyi idősen csak kívánhat, ő azonban mégsem boldog, tudatosan vigyáz arra, hogy senkihez nem kerüljön közel. A hálaadás hetére haza kell mennie, de nem akar egyedül a családja közelében lenni, ezért nem kevés pénzt fizet egy lánynak, aki nem más, mint Fable Maguire, hogy egy héten keresztül játssza el a barátnője szerepét. Fable szintén zűrös családból származik, Fable alkalmi munkákat vállal el, hogy a családja meg tudjon élni valahogy, az anyja alkoholista, a 13 éves öccse csak a lányra számíthat. A Drew által felkínált pénz hatalmas összeg és a szerep sem tűnik túl bonyolultnak. A helyzet azonban sokkal súlyosabb, mint ahogy a lány képzeli és a tökéletesnek tűnő fiúnak komoly lelki problémái vannak, amelyek legfőbb okozója a családja.
"Nekem mindig az kell, ami nem lehet az enyém."
Ahogy már említettem, a könyvecske nem a legvastagabb kiadvány és igazán kellemes meglepetést okozva a történet is határozottan olvastatta magát. Ezek együttes eredményeként viszonylag gyorsan peregtek az oldalak és egyszer csak azt vettem észre, hogy a regény végére értem. Bevallom, hogy kedvem lett volna tovább olvasni vagy azonnal nyúlni a folytatás után, amelynek a megjelenésére talán már nem is kell olyan sokat várni.
Ami kifejezetten zavart, hogy a fülszöveg gyakorlatilag nem szól semmiről, számomra nem ilyen a jó fülszöveg. A regény olvasásával kapcsolatos szkepticizmusomat is ez támasztotta a leginkább alá. Főleg, hogy a fülszöveg hatására úgy gondoltam, hogy az egész könyvben majd Fable szemszögéből követjük végig az eseményeket, ezért határozottan meglepődtem, ugyanakkor kifejezetten örültem is neki, amikor váltott nézőpontú fejezetekkel találkoztam. Nagyon jót tett a könyvnek, hogy mind Fable, mind Drew érzései és problémái megjelennek a lapokon.
A stílussal is kifejezetten elégedett voltam, mert egyik főszereplő sem szlenget beszélt, illetve nem eltúlzott mértékben, a mondatalkotás is teljesen a helyén volt és még a fordításra sem tudok egy rossz szót sem mondani. Szóval összességében totálisan pozitívan csalódtam a regényben és ez esetben a kiadóban is.
"– Miért vagy a leginkább hálás? – kérdezem kásás hangon. Szeretném tudni, mit akar mondani, ugyanakkor félek is meghallgatni.

Egy pillanatig nem szól, mint aki gyűjti a bátorságát, és összeszorul érte a szívem.

– Érted. Azért, hogy itt vagy, hogy veled lehetek, hogy vigyázol rám még akkor is, amikor én mindent elkövetek, hogy elüldözzelek magamtól. – Elfullad a hangja, megköszörüli a torkát. – Érted vagyok hálás."
A történet önmagában nem bonyolult, mert a lelki problémát okozó alapszituáció már a regény legelején sejthető, pár oldallal később pedig biztossá is válik a sejtés és nem is jelent igazi újdonságot, hiszen már filmben is láttunk hasonlót (Micsoda nő!), de mégis aranyos, jópofa, szórakoztató. Képes volt elérni azt is az írónő, hogy minden egyértelműség és nyilvánvalóság ellenére együtt izgultam végig a szereplőkkel a problémák feldolgozását, a nem teljesen tipikus szerelem szárba szökkenését, az érzelmek elmélyülését. Tetszett, hogy a szirupos, cukormázas, rózsaszín történet helyett egy súlyosabb szituáción, múltbeli terheken alapuló kapcsolat kialakulásáról olvashattam. Van persze cukormáz is, de annyi kell a keserű csokira, mert különben élvezhetetlen lenne a csemege. Szóval az arányok pont így tökéletesek, ahogy a lapokra kerültek.

A karaktereket egészen szerethetőnek és kidolgozottnak találtam. Fable talpraesett lány, aki megszokta, hogy csak magára számíthat (csak ne dohányozna annyit a könyvben), Drew is határozottan szimpatikus, de eszményi pasihoz képest egy csöppet lelkizős, amely szerintem néhány szituációban még erősen el is lett túlozva. Drew családja igazi kőgazdag família, ahol a köreiken kívülről érkezőt nagy ívben lenézik, senki nem törődik semmivel, nem vesz észre semmit, de minden partin kötelező a megjelenés. Adele kifejezetten ellenszenves nő, Drew apját pedig csak sajnálni tudom, hogy ennyire vak minden történésre maga körül.
"Csak a bolond bukik fel abban, ami mögötte van."
A történet alapvetően jól felépített, de egy helyen azért sikerült kivernie nálam a biztosítékot. Mert ugye teljesen természetes, hogy egy luxus kégliben az ajtófélfa tetejére inbuszkulcsot rejtettek, amely természetesen minden zárat nyit. Oké, nagyon kukacos vagyok, de ennek a megemlítését nem tudtam kihagyni. :)

Összességében nagyon jól szórakoztam, kellemesen csalódtam a regényben, amely képes volt magával ragadni és addig nem engedni, amíg a történet végére nem értem. A befejezés? Nos... mindenki döntse el maga, hogy mit gondol róla. Elég sejtelmes ez így? :) 

Ez a második new adult könyv, amit olvastam és a tetszési index eddig nem áll olyan rossz helyen. Szóval biztosan fogok még a műfajban bolyongani és kutakodni és adott esetben szemezgetni is.
Nem maradt más a végére, mint adott hangulat fennállása esetén olvasásra javasolnom ezt az aranyos történetet, illetve megköszönni a barátnőmnek, hogy megmentett a felesleges pénzkidobástól, mert bizony könnyen lehet, hogy később még a polcomra kerül a könyvecske, remélhetőleg a folytatással együtt. Köszönöm, SzAngelika! :)


Pontszám: 8 pont
Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó
Kiadás éve: 2013.
Terjedelem: 254 oldal
Teljes ár: 3.499,-
Eredeti cím: One Week Girlfriend
Sorozat: Drew & Fable
Forrás: kölcsönkért (SzAngelika)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons