Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2015. december 29., kedd

Várólista - 2015. december

A legtöbb könyves webáruházban igyekeznek megkönnyíteni a bizonytalan vásárló számára a bőséges könyvkínálatból a megfelelő választást. Bár magam úgy gondolom, hogy ez a fajta mankó elsősorban azoknak való, akik csak az ünnepek előtt tévednek be a könyvesboltba vagy éppen hívnak be egy weboldalt, mert bizony én általában csak mosolyogni szoktam az effajta válogatásokon, ajánlatokon. A séma általában ugyanaz: hölgyeknek, uraknak, gyerekeknek. Az már legyen az én személyes problémám - vagy inkább mégse? -, hogy a hölgyek számára ajánlott kínálatban alig találok valamit, ami tetszik, illetve ami a véleményem szerint nekem való lenne. Most komolyan, kinek a fejéből pattant ki az az agyament ötlet, hogy a nők csak és kizárólag szirupos, cukros, az első oldalon kezdődő és az utolsó oldalig tartó rózsaszín romantikára vágynak? Hát én biztosan nem ez a típus vagyok! Miután a sztereotípiától orrfacsaróan bűzlő listán jól felhúztam magam, megnézem az erősebbik nemnek szánt kínálatot, és megállapítom, hogy bizony az uraknak szánt kínálatban szereplő könyvek kb. nyolcvan százalékát szeretném olvasni, vagy már olvastam is. Hmm... Erre némi szarkasztikus humorral csak úgy tudok reagálni, hogy ezek szerint nem vagyok hölgy. Megint csak, hmmm... Ugyanis nem ez az első eset, amikor ezzel a sugallattal szembesülök...
Mindegy is, mert nekem van saját válogatásom, saját listám, amelyet havonta összeállítok, és remélem, hogy ezzel nagyobb segítségetekre vagyok, mint a webáruházak az ő karácsonyi ajánló listájukkal. Nézzük akkor, hogy mi is maradt decemberre, vagyis a karácsony előtti szűk három hét megjelenései következnek. Kezdem akkor a pasis, vagy még inkább uniszex kínálattal... hogy aztán magam is a belekeveredjek a sztereotípia útvesztőjébe.

A decemberi megjelenésekből két könyvet ajánlok a fa alá - elsősorban pasiknak, bár nem kifejezetten pasiknak:
- A Fumax megígérte és megjelentette Mark Lawrence A hazug kulcsa című regényét, amely A vörös királynő háborúja sorozat második kötete.
- Robert Jordan Az Idő Kereke sorozata hosszú, nagyon hosszú, de a Delta Vision kiadó tetszetős köntösben adja ki az új és a régi részeket egyaránt - most éppen az ötödik kötet, a Mennyei tűz került sorra.

Bár egyesek szerint felnőtt férfiaknak nem való, de szerintem pasik is nyugodtan a kezükbe vehetik a következő könyveket - mindegyiket a Delta Vision kiadó jelentette meg.
A Borbíró Borbála sorozat egyre csak gyarapodik, Gaura Ágnes csak úgy ontja magából a történeteket. Idén karácsonyra az ötödik kötet, amely az Attila koporsója címet viseli került a boltokba. A szerző állítása szerint a középpontban egy igazi karácsonyi történet áll.
J. Goldenlane a 2015-ös év nagy visszatérője, régi és új regényei egymással párhuzamosan jelennek meg. Ezúttal a Farkastestvér kapott tetszetős borítót és esett át átdolgozáson, illetve folytatódott a nyáron megkezdett trilógia a második résszel, a Holdnak árnyéka című kötettel.

A Könyvmolyképző Kiadó Vörös pöttyös sorozatában megjelent kötetek az idén nem igazán nyerték el a tetszésem, de helyette találtam mást a kiadó kínálatában. Rob Thomas és Jennifer Graham kötete egy régi ismerős visszatérését hozta el, ő lenne Veronika Mars, aki most Az ezer dolláros bikinivonal ügyében nyomoz.
Nagyon örülök, hogy Ilona Andrews nem tűnt el a magyar könyvkiadás süllyesztőjében. Ugyan nem a szerző korábbiakban megkezdett sorozata folytatódik, de az új sorozat kezdő kötetének megjelenése is biztató. Üdvözlet neked, Pusztító mágia! Hamarosan olvasni is foglak.
Érdeklődve figyelem a Maxim Könyvkiadó boszorkányos sorozatát, amelynek idén a második része jelent meg Láthatatlan boszorkány címen. A történetet természetesen Debora Geary vetette papírra.

Elvileg most következne az ifjúsági rovat, de szerintem ezek a könyvek olyanok, amelyeket a felnőttek is nyugodtan olvashatnak, mert a szórakozás garantált.
On Sai nem a megkezdett sorozatait folytatta, hanem ezúttal egy önálló történetet kínál az olvasóknak. Az Apa, randizhatok egy lovaggal? című regény már a címével is előre vetíti, hogy a könyvben bőven akad majd a szerző féle jófajta humorból. A regényt a Könyvmolyképző Kiadó jelentette meg, és Vörös pötty díszeleg a fedlapján.
J. J. Abrams és Doug Dorst könyve, amely az S. - Thészeusz hajója címet viseli, első látásra nagyon drága kiadványnak tűnik, de jobban megnézve az utolsó betűig megéri az árát. A Geopen Kiadó mindenesetre kivívta a tiszteletem, amiért bevállalta ezt a megjelenést. Olvasni sem lesz egyszerű, de ha van hozzá mankó, akkor valamivel könnyebb. 
Megmutatom azt is, hogy ha valaki rászánja magát a vásárlásra, akkor mit kap cserébe:



Most érkezett el az a pillanat, amikor rajtam is eluralkodik a sztereotípia jelensége, mert a következő köteteket bizony csak hölgyeknek - sőt kifejezetten romantikus regényeket olvasóknak - ajánlom. Úgy néz ki, hogy a Könyvmolyképző Kiadó vette most a szárnya alá ezeknek a történeteknek a megjelentetését.
Jessica Sorrensen eddig magyarul elérhető írásait nagyon kedveltem és az Ella és Micha titka című regényre is kíváncsi vagyok - bár az eddigi értékelések nem nagyon győztek meg arról, hogy rohannom kellene a boltba.
Jennifer L. Armentrout Bízz bennem című regénye azért keltette fel az érdeklődésem, mert ez a Várok rád című történet másik szemszöge, vagyis ezúttal Cameron meséli el, hogy miként is esett az a bizonyos szerelembe eséses dolog. Nagyon remélem, hogy Cam nézőpontja érdekesebb és kevésbé idegesítőbb lesz, mint az Avery elbeszélése.
Kylie Scott Taktus című írása a rocksztáros, tetkós pasis sztorikat kedvelő olvasóknak fog tetszeni. Az első vélemények nagyon rajongó jellegűek, de azért én még kivárok, mielőtt belevágnék az olvasásba.

Ennyi volt tehát a decemberi kínálat, amelyben szerintem mindenki megtalálja a kedvére valót és a stílusához, hangulatához illőt.
Ha valaki esetleg úgy gondolja, hogy elsiklott valami fölött a figyelme és újra végigpörgetné, hogy milyen könyveket néztem ki, illetve ajánlottam 2015-ben, akkor ezt is megteheti
Ez a rovat ennyi volt erre az évre, de tuti biztos, hogy találkozunk jövőre is. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons