Nem is olyan rég volt, amikor könyves ismerőseimmel arról beszélgettünk, hogy milyen előnyökkel is jár a kiadótól történő közvetlen vásárlás, mind az olvasó, mind a kiadó szempontjából. Tisztában vagyok persze azzal is, hogy egyes kiadók hozzáállásuk alapján tényleg komolyan is veszik ezt a lehetőséget és meg is szolgálták/szolgálják az olvasók részéről beléjük vetett bizalmat. Vannak kiadók, akikhez viszont óvatosan kell közelíteni és nagyon oda kell figyelni. Ez a bejegyzés egy ilyen esetet hivatott elmesélni.
Forrás: nectar666.deviantart.com |
Szóval: hol volt, hol nem volt...
Az előzmények:
Február hónapban egy kiadó számára kihagyhatatlan a Valentin napi akció meghirdetése, egy könyvmoly számára pedig a rendelés. Amikor megláttam az Ulpius-ház Könyvkiadó 40%-os kedvezménnyel meghirdetett akcióját, akkor nem tudta ellenállni a kísértésnek és leadtam a rendelést. Természetesen a kiadó webboltjában, mert mint fentebb is kifejtettem, annak vagyok az elkötelezett híve, hogy közvetlenül a kiadónál bonyolítsam le a vásárlásaimat.
Február 13-án a rendelés leadva, visszaigazoló e-mail érkezik. Rendelési státusz: pick-pack pont, várakozás. Kényelmesen hátradőltem és mosolyogva nyugtáztam, hogy akkor várjunk. Pár nap és úgy is kezemben lesznek a könyvek.
A kálvária:
Február 20-án kezdett gyanússá válni a dolog, nem érkezett semmilyen új értesítés, hogy mehetek a könyveimért. Profiloldal megnyit, rendelés ellenőrzés, a státusz továbbra is változatlan. Furcsálltam a dolgot, de ekkor még nem gyanakodtam.
Február 21-én, csütörtök délelőtt: egy Besztercebányán tartott projektmegbeszélés közepén csörög a telefonom, vonalas hívás, Bp-i szám. Hmm… nem igen szoktak vonalasról keresni, na mindegy. A hívást elutasítottam. Délután hazafelé Putnok környékén visszakaptam a hazai hálózatot a telefonomra, gondoltam felcsörgöm azt a délelőtti számot. Minő meglepetés, az Ulpius-ház Kiadó volt az. Közlik, hogy lejárt a csomag átvételem ideje. Mondtam, hogy ez érdekes, mert tegnap néztem meg a profilom és még mindig várakozás volt a státusz, meg értesítést sem kaptam, hogy átvehetem a csomagot. Szóval nem értem. Viszont ha átvehető a csomag, akkor akár holnap is be tudok érte menni. Szükségem is lenne a könyvre. A telefon végén lévő fazon megnézi a profilom és tényleg várakozáson van a státusz. Akkor összeállítják a csomagom és majd kapok értesítést, ha átadják postázásra, illetve ha megérkezik a pick-pack pontra. Újra megkérdezem, hogy akkor minden rendben van? A pasi helyesel, hogy igen, összeállítják a csomagot és küldik, majd elköszön és gyorsan leteszi a telefont.
Forrás: neverlanjewelry.deviantart.com |
Február 25-én, 12 nappal a rendelés leadását követően egy újabb profiloldal és megrendelés ellenőrzés után - a megrendelés státusza továbbra is pik-pack pont, várakozás - egy újabb telefont eresztettem meg az ügyfélszolgálat felé. Ugyanazzal az "úriemberrel" beszélgettem. Ugyanazt a választ kaptam. Csalódottan és némiképp szkeptikusabban tettem a helyére a telefont. Most már ráncolódó homlokkal figyeltem napról napra a profiloldalamon a megrendelésem állapotát, illetve annak változatlanságát.
Március 4-én, 19 nappal a rendelés leadását követően a rendelésem állapota továbbra sem változott, a könyvek nem érkeztek meg. Újabb telefonos érdeklődést próbáltam végrehajtani az ügyfélszolgálaton keresztül, de nem jártam sikerrel, nem vették fel a telefont. Közben egy molyos és személyes ismerősöm, SzAngelika jelentkezett nálam, hogy másnap hozzák a rendelését az egyik helyről és ha gondolom, akkor még hozzá lehet csapni azon könyveimet, amelyekre olyan reménytelenül várok már hetek óta. Döntésem eredménye az lett, hogy legyen, mert a másik helyről kezdett reménytelennek tűnni az eset. Azért nekiálltam egy nem éppen szívhez szóló levél megfogalmazásának, amit aztán el is küldtem a kiadó honlapján fellelhető összes elérhetőségre.
A végkifejlet:
Március 5-én SzAngelika jelezte, hogy megérkeztek a könyvek. :) Egyeztettünk az átadásról és másnapra meg is beszéltük a találkozót. SzAngelika üzenete után pár órával megérkezett az Ulpius Kiadó levele, hogy bizony szánják-bánják a bűnüket, de az értesítő levéllel volt a probléma, mert az nem ment ki. A kellemetlenségért cserébe pedig fogadjam el a rendelt könyveket ajándékként.
Forrás: ranonus.deviantart.com |
Március 8-án az esti órákban a szomszéd leányzó kopogott be hozzánk és a kezembe nyomott egy nem éppen aprócska csomagot. meglepődve néztem, mert nem vártam semmit, majd a feladót megpillantva megvilágosodtam. Olyasmi történt, amire nem számítottam, mert az Ulpius-ház Könyvkiadó elküldte a számomra a rendelésem.
Azért azt tisztelem bennük, hogy végül is elküldték az ajándék könyveket. Azt viszont nem értem, hogy miért volt az jobb nekik, hogy nem fizettem a könyvekért, sőt még a postaköltséget is ők állták. Alapvetően én jól jártam, de azért ha lehet legközelebb inkább megspórolnám az idegeskedést és inkább fizetek a rendelésért.
Csak a kíváncsiság kedvéért a mai napon, azaz március 21-én ránéztem a webáruházban a profilomra, hogy változott-e valami a rendelésem körül.
Íme a végeredmény:
Azt hiszem mindenképpen jól jártam a külön rendelésemmel és a reklamációmmal is, mert bizony, ha a kiadó webáruházán múlt volna a rendelés teljesítése, akkor még mindig ott tartanék, hogy várakoznék és telefonálok az ügyfélszolgálatra és várakoznék és egyre dühösebb lennék. Ez azért elkeserítő.
A könyvek megérkezése óta eltelt időben már hallottam mástól is, hogy gond van a webáruházban leadott rendelésük teljesítésével. Azt hittem, hogy legalább tanulnak a hibájukból. Ezek szerint még sem? Ha csak minden tizedik vásárlójuknak ingyen könyvet osztogatnak engesztelésül, az elég veszteséges lehet nekik.
Csak merő kíváncsiságból: Veletek történt már hasonló?
2 megjegyzés:
Szia! :)
Én ehhez azt fűzném hozzá, hogy én nagyon ritkán rendelek a kiadótól - csak abban az esetben, ha van valahol kisebb üzletük. Amúgy a jól bevált bookline nekem mindent elintéz.
Pick-Pack pontra egyszer rendeltem és azok az emberek nagyon nem tetszettek - konkrétan azt mondták, hogy hagyjam már őket a francba. Tehát PPP kizárva!
Az Ulpius-tól egyszer rendeltem - boltba -, habár engem nem engedett sokáig belépni a profilomra...
Én a Libritől nem rendelek soha - ott már volt olyan, hogy rendeltem valamit, majd amikor gyanúsan nem jött meg (és persze az akció lejárt) hát bementem és azt mondták, hogy olyan könyvet ők nem rendeltek.
Szia!
A Bookline oldal nagyon jó, ha sikerül kifognom az akciók akcióját, de keveslem az alapkezdvezményt, amit általában kínálnak. A kiadóktól történő rendelést a fentebb részletezett esetig még nem bántam meg, mert minden korrektül és gördülékenyen ment. Szerencsémre nálunk a Pick-pack Pont is jó (az ahová én kérem a csomagot) mindenképpen.
Úgy látom, hogy mindenkinek meg van a bejáratott útvonala és technikája. :)
Köszönöm a hozzászólásod és minél kevesebb rendelési kalamajkát kívánok a jövőben! :)
Megjegyzés küldése