Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. március 15., csütörtök

James Herbert: Sötét titkok háza


Mindig is érdeklődtem a horror könyvek iránt, ezért már évekkel ezelőtt felfigyeltem erre a történere is. Csak valahogy az olvasásig nem jutottam el sosem. Valami mindig közbe jött. Annyira azért nem akartam, hogy rohanjak a boltba megvenni vagy kifogva egy jó akciót, a polcomra kerüljön a könyv. Mindig volt más, amit fontosabbnak találtam. Minek köszönhetem akkor mégis, hogy elolvashattam? A megújított könyvtári tagságomnak. Aznap hozták vissza a könyvet a könyvtárba, amikor én is betévedtem. Gyorsan le is csaptam rá. Az olvasást azonban még így is sokáig húztam, mert megint találtam fontosabbakat. Egy idő után azonban elérkezett az a pillanat, amikor vagy elolvasom vagy olvasatlanul viszem vissza. Ez utóbbit pedig nem engedhettem meg.
Miről is szól a könyv? A Caleigh család 5 éves kisfia majdnem egy évvel ezelőtt eltűnt és azóta semmi hír róla. Eve, az anya saját magát hibáztatja. Az apa, Gabe munkája miatt a család ideiglenesen elköltözik Londonból. Kibérlik az egyébként kétes hírű Crickley Hall nevű házat. A házat, amelyben 60 évvel ezelőtt a londoni bombázások elől kimenekített árva gyerekeket helyeztek el. A 11 gyerekre két nevelő és egy fiatal tanárnő vigyázott. Pár hónappal később, a nagy árvizet követően az egyik nevelő és 9 gyerek holttestét megtalálják a házban. 60 évvel később sokan úgy gondolják, hogy a házat kísértetek lakják. A Caleigh család is tapasztal furcsaságokat: lépteket, a folyamatosan kinyíló pinceajtót, a víztócsákat a fogadószoba padlóján, egyéb megmagyarázhatatlan jelenségeket. Crickley Hall lassanként felfedi a titkait.
Már az előzményekből is látszik, hogy egy igazi horror történetet vehetünk a kezünkbe, amely nem igazán ad sok újdonságot a műfaj ismerőinek vagy rajongóinak. Mégis egy jól felépített, megalapozott és kegyetlen történetet olvashatunk, ha rászánjuk magunkat. Minden megvan ebben a könyvben, amire egy jó horror regény esetében szükség van: idegen, ismeretlen környezet, borongós, esős, viharos időjárás, egy ódon, de kísérteties múlttal rendelkező ház, a szereplőket nyomasztó múltbeli történések, titokzatos jelenségek.
Nem nyűgözött le teljes mértékben a könyv, de el kell ismernem, hogy hatással volt rám. Maradandó hatással. Biztosan emlékezni fogok rá még nagyon-nagyon sokáig. Ami ezt a hatást kiváltotta belőlem az a ház múltbeli története, a 11 árva gyerek története. Lassanként tárul fel a történetben a múlt, de amikor odáig jutottam a könyvben akkor két, ellentétes érzelem kerített a hatalmába. Olvasni szerettem volna minél gyorsabban, mert nagyon érdekelt és félre is szerettem volna tenni a könyvet, mert megviselt és elborzasztott, amit olvastam és szünetet akartam tartani. A gyerekbántalmazásokról soha nem szerettem olvasni, ezután sem hiszem, hogy másként lesz. De ez a háttérsztori az, ami megadja az alapokat. Nagyon jól kitalált, hiteles és kegyetlen.
A történet eleje lassan indul, vontatottan. Sok a leírás, a bemutatás. Véleményem szerint fölösleges részek is vannak benne bőven. Ha az elejét nem nyújtja el ennyire az író, akkor sokkal jobban tetszett volna a kötet. Viszonylag gyorsan lehet haladni a történettel. Az író stílusa jónak tekinthető.
A könyv kiadásával kapcsolatban meg kell jegyeznem, hogy jó minőségű könyvet kap a vásárló a pénzéért. A kiadvány védőborítós, kemény fedlapos, masszív darab. Kényelmesen olvasható betűmérettel. A borító jól eltalált, sötét hangulatot áraszt magából. Felveszi a versenyt a külföldi borítókkal, amelyek közül az egyiket nem igazán találtam stílusosnak, de a másik nagyon visszadja a könyv hangulatát (lsd. kép).
Örülök neki, hogy végre elolvastam ezt a könyvet, de örülök annak is, hogy mindezt egy könyvtári példánnyal tehettem meg. Nem biztos, hogy még egyszer újra akarom majd olvasni. Nagyon mély benyomást tett rám a történet, de pont az alapsztorija miatt nem vágyom sem erre, sem hasonlóra egy jó darabig. Elképzelhető, hogy próbát teszek majd az író valamelyik másik könyvével is majd egyszer.
Horror rajongóknak, szellemes sztorikat kedvelőknek nagyon ajánlom. Nem fognak csalódni benne.


Pontszám: 8
Kiadó: Alexandra
Kiadás éve: 2008.
Terjedelem: 600 oldal
Eredeti cím: The Secret Crickley Hall
Forrás: könyvtár
Az író egyéb könyvei: 48; Rohanj, vagy meghalsz!; Senki sem hű hozzád, Nyomozás a halálon túlról, Patkányok, Odu, Préda

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons