Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. június 4., hétfő

Megidézve (9.)

Amikor műszaki pályán indultam el továbbtanulni, tisztában voltam vele, hogy a számokkal örök kapcsolatom lesz. Arra számítottam, hogy sokat kell majd méreteznem és számításokat végeznem. Viszont úgy gondoltam, hogy azért tanul valaki gazdasági, pénzügyi szakmát, hogy azt a munkát végezze. Nos a való életben nem minden ilyen feket és fehér. Sajnos. Műszakisként gazdasági, pénzügyi munkát is végeznem kell. Az elvárások? Minimum, mintha közgazdaságit végeztem volna és nem mérnökként kaptam volna diplomát. Be kell vallanom, hogy utálom a pénzügyi elszámolásokat, mert mérnöki agyammal sokszor nem értem a gazdasági logikát. Java részt a mai napom is azzal telt, hogy elszámolásokat állítottam össze (egy papírhoz kell gyártani még négyet).
Most, hogy jól kipuffogtam magam (sokkal jobban is érzem magam) eszembe is jutott, hogy az egyik kedvenc íróm egyik (szintén kedvenc) regényében van pár ide vágó idézet. Nosza, akkor be is idézem.


"– Ham, ezek a dolgok pénzbe kerülnek.
– Minden pénzbe kerül – válaszolta a megszólított. – De mi is a pénz tulajdonképpen? A fáradozás elvont fogalmának fizikai megtestesülése."

(Brandon Sanderson: Ködszerzet I-II. - A végső birodalom)


"– Mindig is jobban szeretted, ha más végzi el a munkát, Szellő – jegyezte meg Ham.
– Drága barátom – vágott vissza a megszólított –, az élet arról szól, hogy mindig találj valakit, aki elvégzi helyetted a munkát. Hát semmit sem tudsz a közgazdaságtan alapjairól?"

(Brandon Sanderson: Ködszerzet I-II. - A végső birodalom)




A következő oldalon hasonló bejegyzéseket olvashatsz: Könyves blogok

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons