Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. február 10., péntek

Maggie Stiefvater - Mercy Falls farkasai

Elbűvölő történet farkasokról és szerelemről
Nagy boldogsággal és megelégedéssel töltött el, hogy a vámpíros könyvek után újabb fantasy lények tűntek fel a könyvesboltok polcain. Bár a farkasokkal a vámpíros regényekben is sokat találkozhattunk, de az, hogy egy könyvben, pláne egy sorozatban főszereplőként (és egyedüli lényként) jelenjenek meg, annak nagyon örültem. Bevallom, hogy bár szeretem a vámpíros műveket, de egy kicsit már kezdtem unni egyeduralmukat. Kellett a vérfrissítés. :-) Különösen szimpatikus volt, hogy ebben a sorozatban  a farkasok nem a vámpírok szokásos tartozékaként vannak jelen, hanem róluk szól, körülöttük forog minden. Nem csoda hát, ha nagy-nagy elvárással, kíváncsisággal és izgalommal telve kezdtem olvasni ezt a sorozatot.

 Az írónőről: 1981. november 18-án született, történelem szakon diplomázott. Mielőtt hivatásos író lett vállalt köztisztviselői állást, pincérnői munkát, szépírás oktatást, portré festői és szerkesztői munkát is.2008-tól kezdve hivatásos író, amelyért feladta festői hivatását. Írói munkájára nagy hatással volt (a teljesség igénye nélkül) Diana Wynne Jones, Jane Yolen, Susan Cooper.

Már az első műve (Lament) sikeres lett. Shiver című könyvét a legfontosabb művei között tartják számon.
Az írónő honalpja: http://maggiestiefvater.com/

Ezzel meg is érkeztük a Magyarországon is sikeresnek számító Mercy Falls farkasai sorozathoz, melyet itthon a Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően olvashatunk.
Egy nagyon különleges és igényes sorozatot vehet a kezébe az olvasó. A kiadó átvette az amerikai kiadás borítóit, de ez nem jelent hátrányt a sorozat esetében. A borítók nagyon szépek és egyediek. Különlegessége még a könyvnek, hogy a szövegük sem a szokványos feketével került nyomtatásra, hanem az adott borító színével harmonizálva (sötétebb) kékkel, zölddel, illetve bordóval. Ez is támogatja a könyv által teremtett különleges hangulatot. Számomra nagyon szimpatikus volt, hogy az írónő nagyon gyönyörűen fogalmaz. Könnyen elringat minket a szép szavakkal miközben elénk tár egy csodálatosan egyedi, megindító és egyedi történetet, egy elbűvölő mesét. Nem tartozom a tini olvasók közé, de nagy élvezettel olvastam az egész sorozatot. Úgy gondolom, hogy felnőtt fejjel is kellemes kikapcsolódást és maradandó élményt nyújt mind a három könyv. A könyveket egyébként 16 éves kortól ajánlja olvasásra a kiadó.
Ennyit az összbenyomásaimról és akkor most nézzük könyvenként a sorozatot.

Figyelem! A könyveket vagy a teljes sorozatot még nem olvasók számára a cikk további része spoileres információkat tartalmaz.

         Shiver - Borzongás 

Shiver - Borzongás
Eredeti cím: Shiver
Kiadás: 2009.
Kiadó: Könyvmolyképző
Terjedelem: 328 oldal
Fordító: Gazdag Tímea
Műfaj: regény
Értékelésem: 10 pont
Miről szól: Grace évek óta figyeli az erdőben élő, a házuk kertjében feltünedező farkasokat. A falkában van egy különleges, sárga szemű farkas, amelyik folyamatosan nézi őt. Valahonnan ismerős neki ez az állat, de nem tudja honnan.
Sam különleges fiú: hidegben farkasként él, amikor melegszik az idő, akkor pedig emberré változik. A kisváros könyvesboltjában dolgozik ilyenkor és időnként gitározik.
Amikor Sam és Grace összetalálkozik, a lány felismeri a fiúban a farkast. Hirtelen jött boldogságukat azonban nem élvezhetik sokáig, mert jön a tél, jön a hideg és nem tudni, hogy Sam meddig képes megőrizni emberi alakját. Közben pedig más bonyodalmak is felütik a fejüket.

Véleményem a könyvről: Már majdnem 2 év telt el azóta, hogy olvastam ezt a könyvet, de az általa okozott hatás, azonban a mai napig élénken él bennem. Nagyon megérintett és elbűvölt mind a történet, mind az írónő fogalmazásmódja. Nem egy szokványos történet, az biztos. Miután befejeztem, csak ültem és oda-vissza lapozgattam benne, újraolvastam részeket. Nehezem váltam meg tőle. Nehezem tudtam félretenni, még ott mocorgott a fejemben, még abban a világban voltam, nem a sajátomban. Annyira nagyon olvastam volna a folytatást, de az még nem jelent meg. Nagyon drukkoltam Samnek és Grace-nek. Nagyon tetszett, hogy a fejezetekben hol az egyikük, hol a másikuk szemszögéből látjuk a történéseket. És a hőfokok a fejezetek elején… zseniális, hogy ennyire a középpontban van a hőmérséklet. A cselekmény nagy része attól függ.

Kedvenc idézetek:

"Vannak napok, amelyek részletei úgy illenek össze, mint az ólomüveg ablak darabkái. Száz apró darab, színek és hangulatok, amelyek ha összeállnak, kiadják a teljes képet. Az elmúlt huszonnégy óra ilyen volt."
(80. oldal)

"Nem gondoltam, hogy ide tartozom, a világába. Egy fiú, beszorítva két élet közé, magával hurcolva a farkasok veszélyességét. De mikor kimondta a nevemet és várta, hogy kövessem, tudtam, hogy mindent megtennék, hogy vele maradhassak."
(102. oldal)

"Gyönyörű vagy és szomorú – mondtam végül, s közben nem néztem rá. – Mint a szemed. Olyan vagy, mint egy dal, amit kiskorában hall az ember, de nem emlékszik rá, amíg nem hallja újból."
(177. oldal)

"Hazafelé tölgyfák között kellett áthajtanunk. Száraz és halott, tompa narancs-barna falevelek kapaszkodtak az ágakra, várva az első szélrohamra, amely a földre sodorja őket. Olyanok voltak, mint Sam: átutazók. Nyári falevél, amely addig kapaszkodik a fagyott ágba, amíg csak lehet."
(177. oldal)

         Linger - Várunk

Linger - Várunk
Eredeti cím: Linger
Kiadás: 2010.
Kiadó: Könyvmolyképző
Terjedelem: 360 oldal
Fordító: Gazdag Tímea
Műfaj: regény
Értékelésem: 8 pont
Miről szól: Az előző kötet végén a főszereplők mindent kockára tettek, amelynek eredményeként Sam megnyerte a jövőjét. A két fiatal boldogsága azonban most sem lehet felhőtlen, Grace rejtélyes betegsége nem engedi. A márciusi hidegben a lány testében egyre növekszik a forróság, és a közös jövő elolvadni látszik a hóval. Közben új jövevényekkel bővül a falka. Az újak közül sokan teljesen másként gondolkodnak a farkas életmódról, mint Sam és régi falkájának tagjai. Lehet, hogy a különbözőség még előnnyé is válhat? Vajon Grace elkerülheti a rá váró jövőt? Sam és Grace szerelme túlélheti azt, ami rájuk vár?
Véleményem a könyvről: Az előző rész óriási hatással volt rám. Várakozásokkal telve vettem a kezembe a folytatást. Talán az volt a baj, hogy az első rész túl magasra tette a mércét, talán túl sokat vártam. Nem tudom. Bár a történet tetszett, de mégsem érte el azt a színvonalat, azt a hatást, amire számítottam. Grace szülei kifejezetten idegesítettek. Ez a rész is megdöbbentett és okozott jó pár meglepetést. Az írónő még mindig gyönyörűen fogalmaz. Isabel és Cole nézőpontja, gondolataik és az eddigi szereplőktől különböző stílusuk üde színfoltot jelent a történetben. Csipkelődésük teljesen más, mint Grace és Sam elmélyült, érzelmes társalgása. Csak Sam és Grace szemszögéből nézve már nem lehetett volna ennyire jó könyvet kihozni. Várom a következő részt, de úgy érzem az írónő szíve az első kötetben van benne igazán.

Kedvenc idézetek:

"A daluk éjszakáról éjszakára változott, attól függően, hogyan éreztem magam. Zengő, gyönyörű, mennyei kórus, nehéz, faillatú bundában. Vagy kísérteties, magányos szimfónia, egymásra hulló hangokkal az éjszakában. Vidám, emelkedő dallam, amely a holdat hívta.
Ma éjjel figyelemre éhes, zagyva tömeg vonyított, vakkantásokkal tarkítva. Nyugtalan. Egy disszonáns falka. Általában akkor üvöltöttek így, amikor Beck vagy Paul ember volt, de aznap éjjel velük volt mindkét falkavezér. Csak én hiányoztam."
(299-300. oldal)

A mondatok közti szünetek több információt hordoztak, mint a szavak, amelyekből a mondatok álltak.



         Forever - Örökké

Forever - Örökké
Eredeti cím: Forever
Kiadás: 2011.
Kiadó: Könyvmolyképző
Terjedelem: 378 oldal
Fordító: Gazdag Tímes
Műfaj: regény
Értékelésem: 9 pont
Miről szól: Ismeretségük elején Sam volt a farkas és Grace az ember. Most fordított a helyzet. Grace kóborol a fák között és Sam várja őt vissza. Meddig marad farkas Grace és meddig maradhat ember... A farkasokra más veszély is leselkedik. Újra indul a farkasvadászat Mercy Fallsban. Hogyan fogja túlélni a falka a vadászatot? Hová menjenek? Képes Sam megmenteni Grace-t és a falkát úgy, hogy ő maga ember?

Véleményem a könyvről: Nekem ez a rész jobban tetszett, mint a második kötet, de még mindig nem sikerült utolérnie az első rész által okozott hatást.
A könyv hangulata és stílusa továbbra is olyan, mint amit már megszoktunk. Most is négy szereplő szemszögéből követjük az eseményeket, amitől néha tudathasadáshoz hasonló állapotba kerültem. A nézőpontváltásoknál mindig átugrottam a személy nevét, annyira a történetre koncentráltam. Aztán meg csak pislogtam, hogy valami nem stimmel, majd rögzítenem kellett magamban az aktuális mesélő személyét és így már helyrebillent a történet. Egyébként semmi kifogásom a több nézőpont ellen, mert nagyon sok lehetőség rejlik benne.
Az eleje kicsit lassan indult a számomra és vártam már nagyon, hogy végre valami más is történjen, mint érzelmek és sérelmek ecsetelésének sorozata. Aztán megkaptam, amit akartam: a farkasvadászat felvetése, majd konkretizálása és a vadászat nagyon közeli időpontja. Így érzem kiegyenlítettnek a történetet, így van benne elegendő érzelem, akció, fájdalom, veszteség és reménység.
Sam és Grace kapcsolata az egymás iránti végtelen bizalmat és a szerelem mélységét hozza elénk, míg Cole és Isabell kapcsolata játékosabb, pimaszabb és inkább a vágyakra épül. Mindkettő megjelenítése tetszett. Grace szüleit továbbra is idegesítőnek találom.
A végén az írónő azért még hagy egy kis bizonytalanságot. Elgondolkoztam rajta, hogy ez egy kiskapu e a folytatáshoz. Aztán a szerzői jegyzetekben megkaptam a választ a kérdésemre. Összességében tetszett.


Kedvenc idézetek:

"Az emberek nem változtatják meg magukat. Csak az változhat, amit kezdeni akarnak magukkal."
(102. oldal)

"Az embereknek nem kiérdemelniük kell a kedvességet. Kiérdemelni a gonoszságot kell."
(122. oldal)
"Mindenkinek van egy története a külsején vagy a belsején esett sebek mögött…"
(206. oldal)

"Az erdő zajos volt körülöttünk: madarak daloltak, víz csobogott, és a fák között susogott a szél. A lélegzése hangja volt, mielőtt megérkeztünk, és azután is itt lesz, hogy mi elmegyünk. A természetes világ ruhája bizalmas, kimondatlan bánatból szövődött, a miénk csupán egy újabb öltés volt a szegélyén."
(283. oldal)

Más kiadások borítói, amelyek nagyon tetszenek:
Bár az amerikai és a magyar kiadások borítói is egyediek és csodaszépek, de a szemem mégis megakadt ezeken az angol borítókon. Ha választanom kellene, akkor én bizony nem tudnék választani a két borítósorozat közül. Még jó, hogy ezt a döntést nem nekem kellett meghoznom.


Egyéb, a sorozathoz kapcsolódó hírek:
A sorozat rajongói számára van egy, már nem túlságosan új, de mégis nagyon jó hírem: film készül a Shiver című regényből, amelynek bemutatójára nagy valószínűséggel 2012-ben számíthatunk.
Nagyon kíváncsi leszek a filmre és biztosan meg fogom nézni.

Az írónő további művei:
- Lament: The Faerie Quenns's Deception (A Látó szerelme)
- Ballad: The Gathering of Faerie (Ballada: A holtak éneke)
- The Scorpio Races (A Skorpió Vágta)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons