Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. július 24., kedd

Sherrilyn Kenyon: Ördögi tánc (Sötét vadász 4.)

Őszintén bevallom, hogy Sherrilyn Kenyon könyveit egy időben messziről kerültem, illetve jó darabig kerülgettem, mielőtt megvettem volna őket. No nem az írónő stílusa miatt, hanem a bűn ronda borítók miatt. Először elolvastam a könyveket és csak utána döntöttem úgy, hogy meg is veszem a sorozatot. Tetszett az írónő által kitalált világ, nagyon jót tesz a történetnek a mitológiai kapcsolat és egyszerűen imádom a megformált karaktereket. Mégis kellett idő, amíg megbarátkoztam azokkal a fránya borítókkal.
A másik dolog, ami idegesít a sorozattal kapcsolatban, az a hazai megjelentetés tempója. Ősz öregasszony leszek mire a külföldön legutóbb megjelent rész itthon is megjelenik, feltéve ha megjelenik.

De félretéve a siránkozást, térjünk rá a könyvre. Újraolvasásnak szántam a kötetet, mert most éppen ehhez volt kedvem, illetve felkészülésnek, ismétlésnek a sorozat legújabb kötetének olvasása előtt. Igazság szerint Vane karakterét akartam feleleveníteni, de mellé nyúltam, mert ebben a részben pont ő nem szerepel. Sebaj, mert Zarek karakterét viszont egyszerűen imádom. Az egész könyv jó. Csak jelent valamit, hogy cirka 5 óra alatt végeztem vele?  És ha már így a közepébe csaptam a történetnek, akkor nézzünk hozzá egy kis tartalmat is.
Zarek New Orleansban, a Mardi Gras éjszakáján megmenti Talon szerelmét, illetve olyan verekedésbe keveredik, amely a Sötét Vadászok titkairól is fellibbentheti a fátylat. Zarek ezzel eljátszotta a lehetőségét, hogy emberek között legyen és visszaküldik Alaszkába. Zarek személye nem egyszerű, nem éppen ember és vadász baráti. Hosszú száműzetés az övé, mert már 900 éve él Alaszka ember nem lakta vidékén, a fagyos pusztaság közepén. Fegyvernöke, segítője nincs. Emberi élete sem volt éppen boldognak mondható. A Mardi Gras során történtek következményeként Artemisz a vadász meggyilkolását követeli. Acheron azonban kiáll a vadásza mellett és megkéri az igazság nimfájának, Astridnak ítéletét, akinek 14 nap áll a rendelkezésére, hogy meggyőződjön a Vadász bűnösségéről vagy ártatlanságáról. Közben Artemisz a vadász után küldi Thanathoszt, a démont, aki képes felkutatni és megölni a vadászokat. Zarek súlyosan megsebesül, elveszti az eszméletét és csak négy nappal később, Astrid kunyhójában tér magához. A vizsgálat megkezdődött.

Zarek emberi élete és vadászként töltött élete sem volt éppen egyszerű és bonyodalmaktól, megaláztatásoktól mentes. Pont ezért a karaktere dühös, szúrós és kegyetlen, de Astrid megpróbál a falak mögé látni. Ami azért sem egyszerű, mert a vizsgálat alatt Astrid vak és egyedüli segítője egy katagariai vérfarkas. Van ebben a történetben minden és amellett, hogy a cselekménye is izgalmas, olyan érzelmi töltetet képvisel, amely a sorozat magyarul megjelent részeinek kiemelkedő darabjává teszi. Nem szégyellem bevallani, hogy rendesen potyogtak a könnyeim az olvasás közben. Még úgy is, hogy már nem először olvastam a történetet. Zarek múltja nagyon megindító és kegyetlen, de ő maga igazi túlélő.

Astrid is nagyon erős karakter, de nem is lehetne ez másként, mert "ellenfele" elég bonyolult és megkeseredett. Szimpatikus a nimfa hozzáállása a vizsgálathoz és a technikája, ahogy folyamatosan puhítja a "vádlottat". Astrid segítője, Sasha is nagyon szimpatikus figura. Sokat nevettem az ő mondatain.
Nagy örömömre Acheron is viszonylag sokat szerepel a történetben. Az ő karakterében a titokzatosságot és a nyíltságot, egyenességet szeretem nagyon. Hogy ez a két dolog egymás ellentéte? Igen, de Acheron személyisége ilyen. Nyíltan kiáll a vadászaiért, szembeszegül Artemisz istennővel, ugyanakkor mindig csak egy picivel több infót tudunk róla begyűjteni és rengeteg titkot rejteget.

A könyv második olvasásra is kifejezetten tetszett. A Sötét Vadászok világa nagyon tetszik, az írónő stílusa pedig kifejezetten jó, gyorsan olvasható és szórakoztató. Ugyan kevesebb erotikus jelenettel is elégedett lennék és több tényleges akciót is el tudnák viselni, illetve azt, hogy nem minden könyvben legyen újabb párocska, de ez a sorozat és ez a stílus erről szól. Olvasni mindenesetre szeretem és nyugodt szívvel  tudom ajánlani is.


Pontszám: 9
Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó
Kiadás éve: 2010.
Terjedelem:  446 oldal
A mű eredeti címe: Dance with the Devil
Előzmény: Álomszerető, Éjféli vad, Végzetes ölelés
Folytatás: Angyali csók, Pokoli tűz, Éjféli gyönyörök, Bűnös éjSzenvedélyes éjszakákA Hold sötét oldalán
Sorozat: Sötét Vadász
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2010.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons