Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. február 11., hétfő

Harlan Coben: Senkinek egy szót se

Az író könyveihez egy akció keretében jutottam hozzá. Tulajdonképpen nem is akartam megvenni, de egyszerűen muszáj volt (és itt most nem arról van szó, hogy nem tudtam ellenállni, hanem más tényezőkről). A polcra került könyvek azonban csak várakoztak és soha nem kerültek sorra. Az erdő című regényt tavaly a várólista csökkentés kihívás keretén belül olvastam el. A történet tetszett, de azóta sem vettem a kezembe az írótól másik kötetet, már megint minden fontosabb volt. Végül megszületett az elhatározásom és ez a regény felkerült a Csökkentsd a várólistád 2013. kihívás keretén belül olvasásra tervezett könyvek közé. Már megint csak arra a kis motivációra volt szükségem, mint a korábbi esetekben. Így utólag azt mondom, hogy nem értem miért nem olvastam el korábban és egyéb motiváció nélkül, mert a könyv nagyon jó, nekem kifejezetten tetszett. 

Dr. David Beck és a felesége már gyerekkoruk óta ismerik egymást. Minden évben visszatérnek a családjuk tulajdonában lévő Charmaine-tóhoz, hogy megünnepeljék első csókjuk évfordulóját, ám ezúttal, a tizenharmadik alkalommal a kellemesnek induló nap rosszul végződik. Nagyon rosszul. Nyolc évvel később Dr. Beck még mindig nem heverte ki a felesége halálát. Közeledik az évforduló napja, amikor egy névtelen üzenetet kap, amelyben olyan utalások vannak, amelyeket rajta és a feleségén kívül nem sokan ismernek. Talán lehetséges az, amit remélni sem mert, hogy halottnak hitt felesége mégis él? A levél végén szereplő üzenet egyértelmű: egy szót se… senkinek! 


Olvastam már a szerzőtől Az erdő című írását és bár az is jó volt, de az nem ragadt ennyire magával, nem érintett meg ennyire. Hogy miben volt más ez a történet? A csavaros és feszült cselekmény mellett jelen volt az igazi, mély, mindent elemésztő szerelem, a veszteség fájdalma, majd a remény lüktetése és mindez egy férfi szemszögéből és egy férfi tollából. Nem csöpögős, rózsaszín leírás, de mégis gyönyörű. Bámulatos. Élvezet volt olvasni. Szerencsére ezek a felfokozott érzelmek nem nyomják agyon a cselekményt, hanem tökéletes alapot szolgáltatnak az eseményeknek. Olyan ez a történet, amelynek egy része már az elejétől fogva kitalálható, sejthető, de a szereplők motivációi, titkai miatt egészen a végéig bőven akadnak meglepetések, gyakorlatilag minden oldalon találtam valami titkot, rejtélyt, izgalmat. A múltból felmerült újabb és újabb titkok mindig felülírják az addigra már éppen átláthatónak tűnő összefüggéseket. Hol ez a szereplő, hol egy másik a gyanús, mindenkinek van valami kapcsolata a másikkal, vagy az éppen felbukkanó harmadikkal. Van, aki titkolja ezeket a kapcsolatait és van, aki már nem is fárad vele. Közben pedig állandó a feszültség, a fenyegetés, amitől úgy éreztem, a titkok lassan összenyomnak. Amikor már azt hittem, hogy több meglepetés nem érhet, kaptam még egy fricskát az írótól, amire csak annyit tudtam reagálni: „Ez szép volt, Mr. Coben!” 
A szerző szerepe a filmben.
A kép innen.

A cselekmény gyors és pörgős, a lelki kitérők sem tudták lelassítani, inkább még kíváncsibbá tettek. Nagyon tetszettek az életszagú, pörgős párbeszédek, az összetett cselekmény bizonyos részei pedig elgondolkodásra késztettek. Rövid időn belül sok szereplő került a képbe, illetve a visszaemlékezések miatt több idősíkon zajlottak az események, mindezek ellenére jó tempóban haladtam, könnyű volt olvasni. A történetvezetés, a cselekményszálak folyamatos összekuszálása, a bizonytalanság és a feszültség folyamatos fenntartása miatt a könyvet gyakorlatilag nem lehet félretenni, a szereplők lelki vívódása, az érzelmek leírása pedig felteszi a koronát az egyébként is mesteri írásra. Jó, hogy az akció mellett van egy lelki oldala is a történetnek, mert így mélysége van, ami miatt tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti ezt a műfajt. Az író egyébként ezzel a könyvével nálam végleg bekerült azon szerzők közé, akiknek minden írását olvasni szeretném.
A háttérben ismét a szerző.
A kép innen.

A kiadással kapcsolatban meg kell jegyeznem, hogy a kiadvány igényes, védőborítója ötletes, szöveghibája sincs túl sok, egyetlen negatívuma, hogy a gerince nagyon merev, ezért nehéz kézben tartani olvasás közben. A kapott élményért cserébe azonban elnézem a kiadás hibáját.

Érdekességként még annyit hozzáfűznék, hogy a könyv El ne áruld senkinek címmel korábban már megjelent magyarul. A könyvből Tell No One címmel film is készült, amely 2007-ben négy kategóriában nyerte el (legjobb rendező, legjobb színész, legjobb vágás és legjobb zene) a Cézar Awards díjat Franciaországban. A film további érdekessége, hogy a szerző is szerepel benne. 


A film trailere:






Pontszám: 9 pont
Eredeti cím: Tell No One
Kiadó: Kelly Kft.
Kiadás éve: 2010.
Terjedelem: 317 oldal
Teljes ár: 2.980,- Ft
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2011.)
Egyéb: A könyvről írt értékelésem az ekultura.hu oldalon is olvasható.

2 megjegyzés:

CoyoteStarrk írta...

Csak a múlt héten sikerült konstatálnom, hogy az újabban kiadott Coben könyvek a Jaffa kiadóhoz kerülve mennyire megcsúnyultak. A Kelly féle kiadásokon az ötletes hasonlóság miatt (ez a "beleszakítottam a védőborítóba") látszott, hogy azonos a szerző és egy szép fotó mellett jól olvasható volt a cím.
A Jaffa eldobta az összes szépségét és egy igazi ötlettelen rondaságot hozott össze. A szerző a borító felét kitakarja, a cím szintén. Különösen rossz a Végakarat és a Maradj mellettem. A 90-es években volt ez divat.

Shanara írta...

Eddig csak a Kelly Kiadó által kiadott könyveket olvastam és azoknak nagyon szerettem a borítóit. A Jaffa Kiadó féle könyveket még nem fogtam a kezembe. Az észrevételeddel teljesen egyetértek. Nagyon harsány,sűrű így a borító és eléggé ötlettelen is.
Reméljük, hogy legalább a beltartalom tartja a színvonalat.

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons