Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. november 7., szerda

Polcra került - 2012. október


Úgy jártam ezzel a hónappal, hogy észre se vettem mennyi könyvet sikerült begyűjtenem. Pedig nem éppen elhanyagolható a mennyiség. Valószínűleg azért, mert az előző hónapról áthúzódó rendelés megzavarta a sorrendet és a számokat a fejemben. :) De erre jó az összegzés, hogy a káoszban rendet tegyek egy kicsit. Meg persze tájékoztassam a nagyérdemű olvasóközönségemet, hogy mire is számíthatnak majd tőlem értékelés szempontjából.

Na nézzük: 
Kezdjük azzal a bizonyos előző hónapról átcsúszó rendeléssel. Sokat és nagyon jó értékelésekkel emlegették a bloggerek Ilona Andrews Világok peremén sorozatát. Gondoltam én se maradhatok ki belőle, így megrendeltem az első részt a Világok peremént. Piers Anthony Khton című könyvét elég egyedinek találtam és eléggé tetszett ahhoz, hogy az író egy másik sorozatának első részét, a Varázslat Kaméleonnak című kötetet is megvegyem.
Így is tettem. Szergej Lukjanyenko Őrök világa című könyvét már a könyvhéten is meg akartam venni. Sajnos a megjelenés elcsúszott, de most lecsaptam rá. Karen Marie Moning Tündérkrónikák sorozatának 5. kötete, az Új nap virrad szintén kötelező vétel volt. A könyv borítója gyönyörű, az írónő stílusát ismerve pedig biztosan jó könyvet olvashatok majd, ha belekezdek. A Cor Leonis Kiadó másik kötete, Nevada Barr Ördögkatlan című könyvének fülszövege is felkeltette az érdeklődésem. Bár ez a kötet már egy másik rendelésből származik. Sajnos az októberi és előreláthatólag a novemberi olvasnivalóim miatt még egyik kötet olvasására sem kerítettem sort. De ami késik...



A Delta Vision Kiadó is megjelent az e-könyvek piacán. Ezt már egy korábbi bejegyzésemben is említettem, illetve azt is, hogy számomra most érkezett el a vég. :) Nem is tudtam megállni a rendelést. Gyengeségem eredménye 4 db elektronikus könyv: Raoul Renier művei, melyeknek köszönhetően majd a Sötét Mercant világában fogok elmerülni. Olvasásukhoz még nem jutottam hozzá. De talán hamarosan.


A kiadók is nagyon kedvesek voltak velem a hónapban és kellő olvasnivalóval láttak el. A Delta Vision Kiadótól a MesterMűvek Fantasy sorozat első kötetét, Orson Scott Card A kegyelem ára című könyvét kaptam. Nagyon komoly és összetett könyv. Olvastam és értékeltem. A Maxim Könyvkiadó korábban beharangozott újdonságai is lassanként a könyvesboltok és az olvasók polcaira kerülnek. Az én érdeklődésem legjobban Amy Kathleen Ryan Ragyogás című könyve keltette fel, amely egy trilógia első része. Az értékelésemben bővebben is kifejtem, hogy miért is tetszett.
Az Agave Könyvek szokásos őszi megjelenései közé tartozik Laurell K. Hamilton Merry Gentry sorozata. Az idén a sorozat 7. kötete, az Elnyel a sötétség jelent meg. Szokásos mohóságommal estem neki a sorozatnak és most sem okozott csalódást. Bővebben szintén az értékelésemben olvashatjátok a véleményemet. Kellemes meglepetésként ért a Grafoman Kiadó felkérése, amelyben felajánlottak egy példányt Benyák Zoltán Ars Fatalis című regényéből. A felkérést köszönettel elfogadtam. Hogy mi a véleményem a regényről? Nálam a hónap könyve lett! Pedig igazán erős volt a felhozatal. Régóta nem olvastam már számomra ennyire testhez álló történetet. Imádtam! Bővebb véleményem is van már róla. 

Egyik kedves molyos ismerősöm, @Gabye ismét meglepett egy happolás lehetőségével, ennek köszönhetően az egyik kedvenc magyar szerzőm, Anthony Sheenard, azaz Szélesi Sándor egy regényével a Parázs-varázzsal lettem gazdagabb. Köszönet érte! :DD
Amikor már azt hittem, hogy lezárhatom a hónapot, megérkezett a Könyvudvarból az a rendelés, amelyet több molytársammal összefogva indítottunk el. Ennek eredménye részemről Peter F. Hamilton A földre hullt sárkány I. és II. kötete, valamint Dracula Gróf: Egy vámpír naplója című kiadvány. Mindkét irományra potom pénzért tettem szert.

A hónap mérlege úgy alakult, hogy 16 regényt pakoltam fel ténylegesen, illetve e-könyvek esetében virtuálisan a könyvespolcomra. Olvasás terén is kiemelkedően teljesítettem a hónapban, de mégis alul maradtam a beszerzésekkel szemben.
Az arány: 16 új beszerzés/14 olvasás.
Tovább rontja az arányokat, hogy az olvasások közül 4 db újraolvasás volt, 2 db pedig kölcsönkért. Magánkönyvtáram olvasottsága továbbra is 75%. Legalább nem romlott tovább az arány. Próbálom tartani a tempót. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons