Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. január 10., csütörtök

Nalini Singh: Angyali szárnyalás (Angyali vadász)

Az Angyali vadász sorozat részeit nagyon szeretem és minden magyarul megjelent kötetet el is olvastam eddig. Ez az antológia eddig kimaradt. De olyan szinten kimaradt, hogy felvettem a kötetet a Csökkentsd a várólistádat 2013 kihívásra, ezzel is biztosítva az olvasást. Ha pedig már ilyen előkelő listára került, akkor gyorsan le is kaptam a polcról és nekikezdtem. Mondtam én, hogy csak egy kis motivációra van szükségem és megy ez nekem. :)
Jól is tettem, hogy ennyire előre vettem, mert ha még tovább várok, akkor bizony még jobban kiesnek a fejemből a szereplők. Ebben a válogatásban pedig nem a főszereplőkről van szó (rájuk azért még emlékszem), hanem a kisebb-nagyobb mellékszereplőkről. Az igazán lényegesek külön könyvet kapnak, de vannak, akiknek csak ebben a válogatáskötetben jutott hely.
Bajban vagyok a besorolással is. Azt ugyan tudom, hogy az Angyali vadász sorozathoz tartozik a kötet, de nem szerves része, csak kiegészítő kötete az alapsorozatnak. Ezért is nem szerepeltetem a bejegyzés címében a kötet sorszámát. Időben sem helyezhető bele a sorozatba a kötet, mert a benne található négy novella négy különböző időszakot ölel fel. Véleményem szerint jobb a sorozat világába illeszkedő, de különálló kötetként gondolni rá. 

Következzenek akkor az egyes írásokról a gondolataim, érzéseim.

Angyali játszmák
Ashwini, a vadász és Janvier, a vámpír különleges kapcsolatára való utalásokat már olvashattam az Angyalvér című kötetben. A vadászt már akkor is egyszerre kergette őrületbe a cajun üldözése és tette ugyanakkor tiszta élvezetből mindezt. Milyen is az, amikor ez a két, egymástól annyira különböző, ugyanakkor nagyon is egyforma lény egy közös ügyön dolgozik? Nagyon kíváncsi voltam rá. Magáról az elvégzett munkáról pár mondatos említés történik az Angyalcsók kötetben is. Éppen csak futólag.
A történet tehát időrendben az Angyalvér és az Angyalcsók kötetek történései közötti időszakra tehető.
Nagyon élveztem a vadász és a vámpír csipkelődő párbeszédeit, a pattogós, pörgős stílust. Pattogtak közöttük a szikrák rendesen. Kár, hogy maga a történet annyira rövid volt. Szerintem ez a páros megérdemelne egy terjedelmesebb sztorit is. Nagyon reménykedem benne, hogy erre majd egyszer még sor fog kerülni. Miért? Mert ugye a levegő szikrázásán és egy ügy közös megoldásán kívül más nem történt és mindkét szereplő rengeteg titkot rejteget még. Úgy érzem, hogy ha lesz külön kötetük, akkor azt élvezet lesz olvasni. Várok türelemmel. :)

Angyali próbatétel
A két főszereplő, Sara és Deacon jelen van gyakorlatilag a sorozathoz tartozó majdnem minden kötetben, de  olyan nagyon sokat nem tudtunk eddig róluk. Sara a Céh igazgatója, Deacon pedig a férje. De hogyan is kerültek ők össze? Na, erről szól a történet. Nagy meglepetést nem jelent a vége, mert a végkifejlet ismert, de azért élvezet volt olvasni.
Az is kiderült az írásból, hogy Raphael miért is figyelt fel Elenára és miért kifejezetten őt kérte fel az Urram elleni vadászathoz. A sztori mindenképpen az Angyalvér kötet cselekményeit megelőző időszakban játszódik.

Angyal és farkasa
A kép innen.
Noel, a vámpír megtámadásáról és gyógyulásáról részletesebben az Angyalcsók című kötetben olvastam. Ő is az egyik áldozata volt a Raphael ellen részletesen kidolgozott támadásnak. Történetrésze ott ért véget, hogy testileg felgyógyult és Raphael áthelyeztette. Ez a történet pedig ott kezdődik, hogy megérkezik Nimra, a rettegett hatalmú angyal udvarába.
Számomra ez a történet a kötet legkedvesebb darabja. A cselekménye nem éppen a leggyorsabb, de érzelmek tekintetében a legmélyebb és a legmeghatóbb. A kegyetlenségéről elhíresült angyal és az összetört vámpír kapcsolatának alakulása a lelkemig hatolt. Noel szenvedése már a korábbiakban is megrázó volt, pedig akkor csak a testi szenvedésről volt szó. Most kerültek sorra a lelki sebet, amelyek sokkal érzékenyebbek és sokkal lassabban gyógyulnak. Noel stílusa magával ragadó. Éles eszét imádtam. Hasonlóan a poénjait is. Másodjára is megérintett és másodjára is a kedvencem lett.

Angyalszárny
Egy igazi előzménytörténetet olvashatunk, amely a sorozat történéseit mintegy négyszáz évvel előzi meg. Sok-sok utalást kapunk arra vonatkozóan a sorozat köteteiben, hogy Galen nagyszerű harcos és az ő helye a Menedékben van, csak ritkán hagyja el azt. Hogy is van ez akkor? A nagyszerű harcos, aki gyakorlatilag elszigetelten él és nem is veszi a részét a harcok jelentős részéből? Most megkaptam a választ arra, hogy miért is van ez így.
A kép innen.
A történet hátránya, hogy kicsit hosszú és túlnyújtott, sok benne a fölösleges időhúzás, elmélkedés, lelki szenvedés. Tudom, hogy az angyaloknak bőven van idejük, de ezt már akkor is túlzásnak tartottam. Nyomába sem ért az előző történet olvasási élményeinek, ellenben betekintést nyújt abba az időszakba, amikor Raphael is csak egy "kezdő" arkangyal volt.


Nalini még mindig gyönyörűen és sokoldalúan ír. Már maga ez a válogatás is megmutatja az összetettségét. Pergős cselekménytől, pikáns, csipkedő élcelődéstől kezdve a legmélyebb érzelmekig és könnyfakasztó mondatokig minden előfordult ebben a kötetben. Négy írás, négy különböző páros és négy különböző stílusú  történet. Mindenki megtalálhatja köztük a saját kedvencét. Szívesen olvastam. Jó volt újra elmerülni az angyaloknak ebben a különleges világában.
Határozottan késztetést éreztem a sorozat újraolvasására, amelytől csak a polcomon sorakozó, olvasásra váró könyvek hatalmas kupaca tartott vissza. Előbb vagy utóbb biztosan erősebb lesz bennem ez a késztetés és akkor majd engedek neki. Addig meg reménykedem benne, hogy fog még új rész megjelenni magyarul.



Pontszám: 8 pont
Kiadó: Egmont Hungary
Kiadás éve: 2012.
Terjedelem:  414 oldal
Teljes ár: 3.999,- Ft
A mű eredeti címe: Angel's flight
Egyéb, a világban játszódó kötetek: Angyalvér, Angyalcsók, Angyaltác, Angyalkard
Sorozat: Angyali vadász
Kiadói sorozat: Egmont Dark
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2012.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons