Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. december 1., szombat

Adventi naptár: Első ablak

Ahogy az Adventi naptár moly és blog módra című bejegyzésemben már részleteztem, ezt a naptárat @Szirmocska kreativitásának és figyelmességének köszönhetjük. :D
Fogadjátok szeretettel az első ablakot, az első idézetet. Teljesen random módszerrel választottam ki az első csomagocskát. Csak tájékoztatásul: a csokit már megettem. :D
A kezdés szerintem a legtökéletesebb. :) Ennél jobb idézetet akarattal sem választhattam volna.

"Egyetlen átok sem foghat egy tiszta szíven, legyen bár a legszakszerűbb átok, ami valaha is acsargott, károgott vagy mennydörgött."

/Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú/
(114. oldal, Ciceró, 2004.) 


Kapcsolódik emlékem az idézethez? Kapcsolódik bizony. :)
Az utolsó egyszarvú című rajzfilmet akkor láttam először, amikor pont fenyőfát díszítettem a párommal közös első karácsonyaink egyikére készülve. A díszítés kicsit sokáig tartott, mert a történet nem engedett szabadulni a képernyő elől. Ezután kezdtem el vadászni a könyvre és addig nem adtam fel, amíg meg nem találtam. A végeredmény? A magyarul megjelent Beagle életmű 6 kötete a könyvespolcom dísze. Nagyon szeretem az író stílusát.
Szirmocskával közös emlékünk is kapcsolódik az idézethez. A könyvet nagyon ajánlottam neki olvasásra és kölcsön is adtam, hogy mindezt meg is tudja tenni. A fogadtatás nem okozott csalódást. Természetesen ez egy olyan történet, ami kell a könyvespolcra. Az ő vadászata olyan jól sikerült, hogy már két példánya is van a kötetből. :)

Ha valaki szereti a szépen fogalmazott, hangulatos és mély mondanivalót tartalmazó, kicsit meseszerű történeteket, akkor Peter S. Beagle kötetei akár ajándéknak is csodálatosak.
Ha valaki nem ismerné az írót, akkor olvassa el ezt és ezt a bejegyzést és talán tudok segíteni egy kicsit az ismeretlenség feloldásában.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons