Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. december 26., szerda

Drakula gróf: Egy vámpír naplója

Majdnem napra pontosan egy évvel ezelőtt a barátnőmmel "betévedtünk" egy könyvesboltba, ahol megakadt a szemem egy különleges borítón. Kézbe véve a könyvet rájöttem, hogy nem csak a külső megjelenése, de a belső tartalma is olyan, amilyet azelőtt nem láttam még sehol. Két fotel várta a megfáradt könyvvadászokat a boltban. El is foglaltuk ezeket és belemélyültünk ennek a különleges könyvnek a vizsgálatába. Csorgott a könnyünk a nevetéstől. Az árát megpillantva elrettentem, de megfogadtam, hogy ha valamilyen akcióban szert tehetek a könyvecskére, akkor mindenképpen le fogok csapni rá.
Az akcióra várnom kellett majdnem egy évet, de végül is potom pénzért sikerült megszereznem a kiadványt. Ez egy részről öröm volt a számomra, más részről pedig nem jó üzlet a kiadó számára. Egy ennyire igényes és különleges kiadású könyv ennyi pénzért történő árulása bizony nem jelent jót. 
Miért tartottam annyira különlegesnek ezt a kiadványt? Mind kialakításában, mind pedig tartalmában egyedinek tartom. Az első, ami megfogott a kötetben az a minden ízében fekete könyv (még a lapok éle is fekete), a dombornyomott borító, rajta egy denevérrel és a vörös felirattal. A napló igényes kiadásához kétség sem férhet.

Ami belső oldalakon kerül elénk az Drakula gróf személyes naplója, titkos vágyai, üzleti tervei, személyes élményei. Vagyis rengeteg humort és érdekességet. Humort említettem. Igen, a könyv tele van humorral, de fogyasztása csak mértékkel, beosztva ajánlott, akkor élvezhető igazán. Egyébként könnyen megfekszi az olvasó gyomrát töménységével és elveszti az igazi értékét. Voltak bejegyzések, amelyeken hatalmasakat kacagtam és voltak, amelyek poénjai nem ütöttek akkorát, mint vártam volna. Összességében elég vegyes volt a kép, de egész élvezhető. Persze ehhez azért eléggé vámpírmániásnak kell lennie az olvasónak. 

Azok a részek voltak az igazi kedvenceim, amelyek az igazi, eredeti vámpírmítosszal voltak kapcsolatban. A vérszomj és a számolási, listakészítési mánia, a rendszerezés kényszere, a családfa, a köpenykészítés titkai és persze gróf által végzett kísérletek.
A mindenféle kiegészítések, képek, névjegykártyák, listák naplóba helyezése és a kivitelezésük is fenomenális ötlet volt. Egyszerűen imádtam a denevér díszítésű gémkapcsokat. :) A családfát pedig hosszú ideig böngészgettem és nagyon vad dolgokat fedeztem fel rajta. Próbáltam egy fényképet készíteni a családfa oldaláról, hogy értsétek miről is beszélek. Kellemes időtöltést a nézelődéshez. :)
Rengeteg eredeti ötletet tartalmaz a kiadvány és ezért elismerésem a készítőknek. Biztosan nem lehetett egyszerű összeállítani az összes bejegyzést. Mindezen pozitívumai és a korábbi tapasztalataim ellenére nem nyűgözött le igazán a kiadvány. Azt hiszem, hogy az igazán ütős poénokat már egy évvel ezelőtt sikerült felfedeznem és elolvasnom, mostanra már nem sokat tudott adni a könyv. Helyenként egészen lefárasztott.
De örülök neki, hogy a polcom dísze lehet, mert azért a jó poénokat szeretem újra és újra elolvasni. 
Vámpír mániásoknak tudom ajánlani az olvasását. Ha máshogy nem, csupán érdekességként. 



Pontszám: 7 pont
Kiadó: Jószöveg Műhely Kiadó
Kiadás éve: 2010.
Terjedelem: 160 oldal
Eredeti ára: 3.500,- Ft
Amennyiért a Könyvudvarban vettem: 690,- Ft
Forrás: magánkönyvtár

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons