Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. december 18., kedd

Csökkentsd a várólistádat 2012 - Az eredmény


A Csökkentsd a várólistádat 2012 kihívásra való feljelentkezésemkor még nem vezettem blogot, így nem is tehettem közzé bejegyzésben azokat a könyveket, amelyeket a kihívás keretén belül olvasni akartam. Aki figyelte az értékeléseimet, észrevehette, hogy azért megemlítettem, ha egy-egy könyv a várólista csökkentés része volt. A blog bal oldali sávjában pedig követni is lehetett a teljesítés arányát. Mindezektől függetlenül a motivációimat csak én ismertem. 
Mivel úgy is a beszámolók és összesítők időszakát ékjük, így következzék most egy összegzés a kihívásban részt vett könyvekről és hozzájuk fűződő gondolataimról.
Az alaplistába olyan könyveket vettem bele, amelyek már legalább 1-2 éve porosodtak a polcomon. Sikerült is majdnem teljesítenem a saját elvárásaimat.

Anne Rice régi kedvencem. A csontok szolgálóját csak nagy nehezen sikerült levadásznom. Az ország másik végéről érkezett hozzám az antik példány, aztán valahogy a polcon ragadt. De az idén elolvastam.
A tökéletes trükköt imádtam filmben, a könyv borítójába pedig beleszerettem, de valahogy nem jutottam az olvasásához, a kihívás kellett hozzá. Pedig a könyv is nagyon jó.
Így nézett ki az alaplista.
Elég riasztó kupac lett. :)
A kupac magassága: 40 cm;
súlya: 6,5 kg;
összes oldalszám: 5778 oldal.
A Kardok viharát egyszer már félreraktam. Úgy gondoltam, hogy a kihívás ösztönzésének hatására majd végigolvasom. Így is lett.
A krimi és a thriller is elég bejövős műfajok. Harlan Coben Az erdő című könyvéről is jókat olvastam, de szintén kellett az ösztönzés, hogy magam is megtapasztaljam az élményt.
J.R.R. Tolkien műveihez hangulat kell. A Húrin gyermekei olyannyira meghozta a hangulatot, hogy egyúttal A Szilmarilokat, A Gyűrű keresését és a Gyűrűk Ura trilógiát is kiolvastam. Na ezt nevezem én sikeresnek. :)
A Hívj be! is az a történet, amit hamarabb láttam filmben, mint olvastam. A könyv hangulatilag nagyon erős, de mégsem tudott megfogni magának. 
Kathy Reichs könyvein alapul a Dr.Csont sorozat. A könyv viszont egy egészen más főszereplőt mutat be, mint a film. A különbözőségük ellenére számomra kedves mindkettő. A Síri titkokat nagyon szerettem. Azt se bánnám, ha jelenne meg végre új rész magyarul.
Ha valaki ismer, akkor tudja, hogy a sárkányok a gyengéim. Naomi Novik sorozata is ezzel fogott meg magának. A sárkányok fantasztikusak a könyvben. Az Elefántcsont birodalom a magyarul megjelent kötetek közül az egyik legjobb, de mégsem tudott elvarázsolni. Ennek ellenére kell majd a folytatás, ha megjelenik.
Peter S. Beagle könyvei mindig lenyűgöznek. A Tükörbirodalmak című novellaválogatás élményben és megjelenésben is egyedi. Szerettem. Szintén az a kategória a könyv, amiből jelenhetne már meg új rész magyarul.
Robert Silverberg Majopoor-ciklusának nagyon egyedi hangulata van. Helyenként furcsán néztem a könyvre és az olvasott cselekményre, de azt mindenképpen el kell ismernem, hogy egyedi és különleges élményt ad az írás. A Valentine, Napkirály a Majipoor-ciklus harmadik kötete.
Szélesi Sándor az egyik kedvenc magyar íróm. A lelkek birodalma egy ősmagyar fantasy harmadik kötete. Igazi magyar legények, Tündér Ila és nagyon sok magyar vonatkozás. Szerettem olvasni. Hol van már a folytatás?
Egyedül Tad Williams Virágok háborúja című könyvét nem mertem már az év vége felé bevállalni. Elriasztott a mérete (hatalmas), a nagyon teleírt oldalak (iszonyú sűrű) és a vastagsága (a mérete és a sűrűsége ellenére még így is 600 oldal). Ráadásul még le is beszéltek róla. Beadtam a derekam és nem olvastam el. 
Az alternatív lista könyvei.
Alaplista teljesítési aránya tehát: 12-ből 11 db elolvasott és értékelt. 

Hogyan teljesítettem mégis a kihívást? Szerencsére volt alternatív listám is. Két könyvet olvastam el az alternatív listán szereplők közül. Ezekkel együtt már túl is teljesítettem a kihívás feltételeit. 
Melyik volt ez a két könyv? Darren Shan Város-trilógiájának a második része, A pokol pereme, valamint Nancy Madore elhíresült, eléggé vegyes fogadtatású mesefeldolgozásainak gyűjteménye, az Enchanted - Megigézve című kötet. 

Egy kis statisztika a végére. Mert a számok nagyon beszédesek tudnak lenni. :) 

Az alaplista riasztó adatai a következők voltak:
  • a kupac magassága: 40 cm;
  • a kupac súlya: 6,5 kg;
  • összes oldalszám: 5778 oldal.






Ami teljesült:
  • az olvasott könyvek kupacának magassága: 41 cm;
  • az olvasott könyvek összsúlya: 6,64 kg;
  • az olvasott összes oldalszám: 5938 oldal.

A kihívás keretén belül olvasott könyveim értékeléseit ITT is megtekinthetitek.

Most őszintén? Bár az öndicséret mindig büdös, de azért büszke vagyok magamra! :) A plecsninek nagyon-nagyon örülök.
Felbátorodva az idei teljesítésen, hamarosan jelentkezem a következő évre meghirdetett kihívásra benevezett könyveimmel.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons